Продажбите на нови коли в България намаляват с почти 5% през януари
Регистрациите на нови автомобили в България са отбелязали спад от 4,9% на годишна основа през януари, показват данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили, съобкщава Investor.bg.
Според данните през първия месец от годината са регистрирани общо 2344 нови автомобила, като през същия период на миналата година техният брой е бил 2465.
Европейският автомобилен пазар отбелязва през януари по-бавен старт на годината, като на годишна база понижението е от 4,6%. Въпреки това с регистрирани общо 1,2 млн. автомобила това е вторият по големина брой за този месец от годината от 2009 г. насам.
Това представлява пети пореден месец на спад, което е притеснителен знак за икономиките на континента, който е изправен пред рецесия в Италия, предсрочни избори в Испания и излизането на Великобритания от Европейски съюз, съобщава Bloomberg.
Търсенето на нови автомобили намалява почти в целия блок, включително в петте най-големи пазара на континента. Най-голямо е понижението в Италия и Испания (съответно 8% и 7,5%), като по-умерено то е в страни като Великобритания (1,6%), Германия (1,4%) и Франция (1,1%).
„Европейският цикъл на търсене на автомобили достигна своя връх“, заяви анализаторът на Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн. В същото време ръководителят на най-влиятелния германски синдикат прогнозира, че заетостта в автомобилния сектор на страната ще отбележи връхна точка през 2019 г.
Автомобилните производители са изправени пред още проблеми и заради опасността от Brexit без сделка. Renault SA предупреди по-рано тази седмица, че ще може да изпълни прогнозите си, само ако Великобритания излезе от ЕС със споразумение. От Ford Motor Co. също посочиха, че един евентуален „твърд“ Brexit ще има „катастрофални“ последствия.
На този фон Audi и Porsche – две от успешните марки на Volkswagen, отбелязаха двуцифрени спадове.
И през януари марките на Volkswagen остават най-продавани в Европа с пазарен дял от 24,2%. За първия месец от годината са продадени общо 296 693 автомобила, произведени от германската компания. Това представлява спад от 6,4% на годишна основа.
На второ място с дял от 16,8% е френската PSA Group, която е продала 206 521 автомобила. И тук се наблюдава понижение на годишна основа от 2,3%.
Трети с дял от 9,6% е RENAULT Group, чиито продажби за месеца възлизат на 117 393 автомобила, като тук спадът е от 0,9%.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!