Проект предвижда вторият Аспарухов мост във Варна да бъде на две нива

18.10.2018 / 15:25 26

Сн.: bsezcluster.org

 
Вторият Аспарухов мост да бъде висящ и да е на две нива. Това предвижда проект на сдруженията с нестопанска цел „Бъдеще за Варна“ и „Клъстер Черноморска икономическа зона“, предаде Moreto.net.

Разработката е още от 2013 година. Автор на идеята е председателят на КЧИЗ инж. д-р Дойчин Ников. Според проекта мостът трябва да свърже брега под „Максуда“ с магистрала „Черно море“. На практика съоръжението ще минава по трасе, заложено в Общия устройствен план.

Предвижда се дължина на моста от 1900 метра и ширина 29 метра, като се обособят две двойни платна с общо четири ленти. По план максималната височина над водата трябва да бъде близо 58 метра. Според извършените предпроектни проучвания ще е необходимо количество конструктивна стомана-45 500 тона, а свързващите кабели ще бъдат стоманен сноп.

По план мостът трябва да има два просвета по 114 метра и е един 570-метров. Височината на пилона ще е 127 метра, а дължината на главния мост ще е 798 метра.

Недостатък при реализиране на проекта ще са високите разходи за инвестиции, както и бавно осъществяване на проекта в строителството. Предимствата са, че реши повечето проблеми с трафика. Освен това двете нива могат да бъдат реализирани на два етапа. Едното ниво ще поеме трафика от града и от бул. „Левски“, а другото ще е за трафика от магистрали „Хемус“ и „Черно море“.

Извън проекта на Клъстера през юли главният архитект на града Виктор Бузев каза за Радио Варна, че вторият мост ще е висящ. Посочи, че по идеята се работи от година и половина. Предпроектните проучвания, който вече се реалзират, щели да отнемат още толкова. По думите му се очаква цената на съоръжението да бъде 80 млн. евро.

През юни стана ясно, че по предпроектните проучвания ще работят и италиански специалисти. Италианското студио "De Miranda Associati" е специализирано в дизайна на мостове и има редица произведения на изкуството по целия свят.

През лятото главният архитект коментира, че изграждането на Аспарухов мост 2 ще започва под село Тополи и ще стига до магистрала „Черно море” край село Звездица. "Той ще направи връзки с първокласния път Варна-София и автомагистрала „Хемус”. Ще направи байпас на транзитното преминаване през центъра на града както в посока юг, така и на север и ще осигури бърз и лесен достъп за живущите в Тополи, Белослав и Страшимирово", обясни тогава Бузев.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
7
1
vives (преди 6 години)
Рейтинг: 17 | Одобрение: 7
Е какво са 80 милиона евро за Варна щом за празна дупка плаща 20 милиона евро
9
0
Atna (преди 6 години)
Рейтинг: 5209 | Одобрение: 2239
Тези недакърници не могат да обравят един канал и да направят път, камо ли да построят мост. От там със сигурност няма да мина никога, че като нищо да се срути. А пък за цената да не говорим...
18
5
kris (преди 6 години)
Рейтинг: 403530 | Одобрение: 69485
Бузев с кои точно бузи се произнесе и кога ще стане това......?! Предполагам след като вкараме ГЕРБ и останалите комунисти в затвора, за да не се стига до милиард, милиард и половина, вместо 80 милиона.......!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
8
0
SSR (преди 6 години)
Рейтинг: 1560 | Одобрение: 315
Статията в Дарик е доста по- пълна от тази.: https://dariknews.bg/regioni/varna/proekt-predvizhda-asparuhov-most-2-da-izliza-na-maksuda-snimki-2126182 Обърнете внимание на тази част: "Проектът за моста би могъл да се реализира без прекъсване на трафика през стария Аспарухов мост в срок от 6 години в прогнозна стойност на инвестиция до 790 млн. евро. Реализацията в старт на проекта би могло да стане още през настоящия програмен период на Оперативна програма „Транспорт” 2014-2020 чрез кандидатстване за европейско финансиране, след изработка на окончателен работен и технически проект, или проектът да се реализира изцяло чрез публично частно партньорство, изтъкна д-р инж. Ников."

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама