Проф. Игнатов: Екранните деца имат сериозни проблеми, които трябва да се лекуват

Редактор: Юлия Георгиева, кадър бТВ
Ограничаването достъпа на децата до социалните мрежи е тема, която все по-често се обсъжда в страните от ЕС. Макрон преди дни заяви, че възнамерява да въведе забрана за достъп до социалните медии за деца до 15-годишна възраст. Прекалено ли е това или пък е начин да се върнат децата в реалния свят?
Политиците много трябва да внимават, когато говорят за рестрикции, защото ако въведат някакво законово положение и ако то не може да се контролира, няма смисъл да се въвежда, тъй като така се подронва авторитета на властта. Не може изцяло да се забрани достъпа на децата, защото след училище децата се прибират вкъщи. И ако едни семейства са строги, то други не са. Това, върху което трябва да се мисли, е да с е ограничи достъпа на децата докато са в училище, защото това е време, в което може да се налага контрол.
Това коментира пред бТВ бившият министър на образованието проф. Сергей Игнатов.
Северните страни се върнаха към някогашния краснопис, тъй като развитието на тези умения са свързани с определи мозъчни центрове. Когато първите автомобили са се появили, всеки си е карал както си иска, а днес имаме сложен закон за движение по пътищата. Социалните медии са един океан, в който не сме се научили да плуваме нито възрастните, нито децата. Всички страни търсят някакъв път за регулиране на тези положение. Защото какво се получава? - увеличава се броя на децата с аутизъм. Оказва се, че пребиваването през екран води до развиването на такива състояния, които са от аутистичния спектър. Науката вече може да различава децата, които са се родили аутисти и тези, които са го придобили вследствие на стоенето пред екран. Добрата новина е, че това е лечимо, но ако не се приложи лечението, този индивид до края на живота си ще е зависим от екрана, коментира той.
До 13-14 годишна възраст прекалено многото екранно време е равно на една малка ракия да му дадеш на детето - такива са пораженията върху мозъка. Като преподавател мога да кажа, че забелязвам през последните години все повече млади хора, които изпитват затруднения при вербалното общуване. Те изпитват затруднения в това да се изразяват. Това не е защото не са чели книги, това е проблем с концентрацията, тъй като когато се намираш във виртуална среда ситуациите се сменят през няколко секунди и как се задържа вниманието от един преподавател в класната стая за повече от 10-20 минути?, коментира професорът.
Това е интересен, но опасен океан, затова е добре да има рестрикции. Поне по време на училище е добре децата да общуват помежду си, с учителите, тъй като училището н ее само обучение, но и социален живот, коментира той.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!