Проф. д-р Ананиев разкри причината за инцидента на Централна жп гара в София

28.05.2024 / 19:59 2

Редактор: Недко Петров

Стопкадри бТВ

Проф. д-р и жп експерт Симеон Ананиев разкри причините за инцидента на Централна жп гара в София, при който се сблъскаха локомотив и пътнически влак, и пострадаха шестима души.

Конкретната причина е неспазване на правилата за безопасност. Когато има планов ремонт, трябва да бъдат точно разписани задълженията, каза по бТВ Ананиев, който е председател на УС на Клъстер зелен транспорт.

Той напомни, че имаме два субекта, единия е Национална компания „Железопътна инфраструктура“, която организира движението, и превозвач БДЖ, който взима трасе помежду им.

Трябва да има точно разписано, кой какво прави, тъй като в момента на езика на железничарите Централна гара е развързана. Тоест, там няма система за сигурност и всичко е на така наречения телефонен способ, на писмени заповеди, добави той.

Половината гара се ремонтира, половината, ако не и повече от коловозите не се използват, и всичко това не е направено. Не се зна кой за какво отговаря. Питал съм конкретно, тъй като съм бил и ръководител, и преподавател, казват има протокол. Ама протоколът е едно. Там трябва да има конкретен план за всяко едно действие и другото, което е, трябва да има сериозна дисциплина и всяко едно нарушение да бъде санкционирано, добави професорът.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
kjk (преди 5 месеца)
Рейтинг: 89325 | Одобрение: 11135
Маневра Всички други придвижвания в гарата извън влаковото движение са маневри или маневрени придвижвания. Чрез маневрите се сортират вагоните, композират се съставите на влаковете, разпределят се съставите на пристигнали влакове, подават се вагони за товарене и разтоварване и се взимат вече обработените, сменят се локомотивите, добавят се или се изваждат вагони от влакове, подават се и се изваждат вагони от заводи и т. н. Маневри са всички движения в локомотивни и вагонни депа, в индустриални ЖП линии и изобщо всичко извън влаковото движение. Правилата при извършване на маневри са облекчени, движението е "по видимост", често по заети коловози и спирачния път трябва да е в рамките на видимостта, затова маневрите се извършват с малка скорост и се взимат мерки да не се застраши влаковото движение по съседни коловози. Ако трасето, по което ще премине влак не може да се защити флангово от маневрите по съседни коловози, маневрата трябва да се прекрати преди преминаване на влака.
3
0
бачо Кольо (преди 5 месеца)
Рейтинг: 18131 | Одобрение: 4991
Тоя дъртия педерунгел дето се прави ,че разбира от железница реално нищо не е направил за нея.Само разтяга локуми.
Колкото повече,толкова повече!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама