Промени преобръщат таксиметровия бизнес наопаки

19.06.2015 / 07:42 4

Снимка: Булфото, архив

Парламентът е на път да вгорчи работата на най-големите таксиметрови фирми в столицата и в страната. Депутатите от транспортната комисия са гласували на първо четене в сряда да премахнат възможността таксиметрови превози да се правят от водачи, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Това означава, че всеки шофьор на такси трябва да се регистрира поотделно като превозвач, или пък такси компаниите да назначат шофьорите на трудови договори. Предложението е на двама депутати от ГЕРБ - Иван Вълков и Цветомир Михов, пише trud.bg.

По-големите таксиметрови фирми в момента работят именно по този модел - много водачи, които са самонаети лица изпълняват тази дейност от името на фирма, която е превозвач и с която те подписват договори за ползване на права. Самите таксиметрови фирми според отчетите им нямат приходи от таксиметров превоз, а от лизингови вноски за автомобилите, от диспечерски услуги и т.нат.

Сегашното положение затруднява контрола над таксиметровата дейност, казаха вносителите. „Трябва да има равнопоставеност при контрола. Сегашният модел не позволява при големи нарушения да се отнеме лицензът на фирмата, защото тя се оправдава, че нарушителят не й е служител“, каза пред „Труд“ вносителят на поправката Иван Вълков.

Очаквано срещу поправката скочиха най-големите фирми от бранша. „Това се прави прибързано и без да е обсъждано с нас“, каза Димитър Христов, изпълнителен директор на „Радио СВ такси“, една от най-големите таксиметрови фирми в столицата. „При сегашния модел ние упражнявахме строг контрол върху нашите водачи. Аз не мога да си представя как сега близо 5000 таксиметрови шофьори в София ще преминат всички изисквания, за да получат лиценз за таксиметров превоз“, каза Христов. Той заключи, че промяната на практика лишава от право на труд хиляди хора.

От транспортното министерство обаче опонираха, че след като поправката се приеме и на второ четене, няма да е нужно всички водачи непременно да си изкарват лиценз за таксиметров превоз. „Фирмите могат просто да назначат водачите на трудови договори, това не се забранява“, казаха оттам.

Георги Кадиев: Правят го нарочно, заради „Юбер“

Депутатът от БСП Георги Кадиев заподозря, че поправката се прави, за да не се даде възможност на „Юбер“ да заработи легално в България. „Ясно е, че „Юбер“ никога няма да се съгласят да наемат шофьори на трудов договор, значи автоматично остават извън играта“, написа Кадиев във фейсбук.

От няколко месеца ръководството на фирмата, която представлява у нас платформата „Юбер“ - „Юбер България“, води преговори с транспортното министерство как да легализират дейността си у нас. На практика тя започна от края на 2014 г., но ведомството не може да направи нищо, защото инспекторите на „Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ нямат право да спират частни коли, каквито ползва „Юбер“. От друга страна, доказването на факта, че някой плаща за превоз на кола, която не е такси, е много трудно. Преди около месец от НАП съобщиха, че те също правят проверки за дейността на „Юбер“ заради информация, че колите не издават касова бележка на пътника.

Следете всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна в Petel.bg!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

Бъдете с нас навсякъде и през вашия мобилен телефон!  

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
ilia (преди 7 години)
Рейтинг: 6 | Одобрение: 1
Публикацията е манипулативна и подвеждаща. Оставя впечатление че това гласуване вътре в транспортната комисия едва ли не прави от това ПРЕДЛОЖЕНИЕ закон. Законите се гласуват в пленарна зала. Пишещият би трябвало да се замисли кой го чете и да му го представи по подходящ и разбираем начин.
4
4
kris (преди 7 години)
Рейтинг: 243355 | Одобрение: 27460
В Лас Вегас таксииндустрията е много мощна , но и тя се пропука под ударите на Юбер......Такситата са оборудвани с камери за вътрешно и външно наблюдение , апарати за таксуване на кредитни карти и дистрес лампи за екстрени ситуации......Шофьорите са на трудов договор , плащат 2/3 на компанията от заработката и преди да се назначат представят - лиценз/изкаран курс за ориентиране и обслужване на клиенти/ , докоменти от полицията за нарушения последните 10 години и криминално минало.....Има строг контрол от ТА-контролна организация....Нищо такова за ЮБЕР , но те побеждават....
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2022 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама