Пуснаха "Магазин за хората"
Пиксабей
80 фирми искат да се включат в проекта на Делян Пеевски, но щандовете остават празни
Държавната верига за хранителни стоки "Магазин за хората", създадена по идея на лидера на "ДПС – Ново начало" Делян Пеевски, направи първата си видима крачка към потребителите, но само във виртуалното пространство. Проверка показа, че държавното дружество вече разполага с активен уебсайт, но все още няма нито един физически отворен обект в страната.
В рубриката "локации" на новия портал za-horata.bg фигурира единствено административният адрес на дружеството: "Централен офис - София, бул. България 81Б, ет. 5, офис 11". Предвидена е и секция за онлайн магазин, която към момента стои празна със съобщение "Очаквайте скоро", пише Дунав мост
Обещания срещу реалност
Ситуацията с липсата на физически магазини контрастира с обещанията на властта. В началото на есента служебният министър на земеделието Георги Тахов заяви, че до Коледа ще бъдат отворени 50 обекта от веригата "Магазин за хората". Остават броени седмици до празниците, а в Агенцията за обществени поръчки все още липсват обявени търгове за зареждане на магазините или наемане на площи.
Виртуален интерес
Въпреки липсата на работещи обекти, от държавното дружество отчитат сериозен интерес от страна на бизнеса. Според информация, публикувана на сайта, десетки производители вече са готови да доставят стока.
"Започнахме търговски преговори с български производители и преработватели на хранителни продукти. Над 80 компании вече изявиха желание да се включат в нашия проект, което показва силен интерес и потенциал за успешно партньорство в подкрепа на родното производство и хората в малките населени места", гласи съобщението на официалната страница.
В секцията "Партньори" обаче няма посочено име на нито един конкретен доставчик. Вместо това е налична само форма за кандидатстване.
Моделът "Магазин в магазина"
Първоначалните планове на Министерството на земеделието включваха сътрудничество с Централния кооперативен съюз (ЦКС), като идеята беше държавната фирма да наеме рафтове в съществуващи кооперативни магазини.
"В началния етап дружеството ще използва елементи от модела 'Магазин в магазина' и ще представи доставения асортимент на специално обособени стелажи в партньорските търговски обекти", уточняват от компанията, като допълват, че преговорите с потенциални партньори са в напреднала фаза, но не са финализирани.
Политическият контекст
Проектът стартира след инициатива на Делян Пеевски, като по устав дружеството има право да слага до 10% надценка и трябва да предлага предимно български стоки. Една от идеите на Пеевски – магазините да се помещават в клоновете на "Български пощи", не беше реализирана от правителството.
На сайта се посочва, че целта е осигуряване на "устойчив достъп на населението, приоритетно в малките населени места, до основни хранителни продукти на предвидими и справедливи цени". Дружеството декларира, че ще работи на пазарен принцип и не планира да ползва държавни субсидии, въпреки че е 100% държавна собственост.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

