Пуснаха електрическа кола за едва 12000 лева

29.02.2020 / 06:00 3

automedia.investor.bg

Ami One е по-малък от Smart 

Преди година френският производител Citroen показа шоу-кара Ami One, а сега компанията представи и неговата финална версия, която ще се появи в серийно производство. Тя трябва да стане олицетворение на новото виждане за градска мобилност.

Двуместният електромобил е по-малък на размери от Smart, като дължината му е 2410 мм, широчината - 1390 мм, а височината - 1520 мм. Идеята за този модел е икономия на средства - както при разработката, така и при производството и затова той има напълно еднакви плъзгащи се врати. Прозорците се отварят ръчно, същото се отнася и за настройките на външните огледала. На този фон стандартният стъклен покрив изглежда като лукс.

Citroen Ami

Салонът е максимално опростен - има две седалки, като единствено тази на шофьора може да се мести напред. Вместо приборен панел има малък екран, а аудиосистема е е заменена от станция, в която се включва смартфон. Има два багажника - един зад седалките и втори пред пътника до шофьора. Кабелът за зарядното е вграден в дясната заднат част на каросерията.

Юридически Citroen Ami е лек квадроцикъл, който може да се управлява след навършване на 16 г., а във Франция - дори на 14 г. Затова и характеристиките му са ограничени. Машината е оборудвана с електромотор с мощност 6 кВт/т (8,2 к.с.), като теглото без батерия е 425 кг. Максималната скорост е 45 км/ч.

Citroen Ami

Поставеният под пода литиево-йонен аккумулатор с капацитет 5,5 кВт/ч трябва да осигури 70 км пробег, като зареждането от стандартна мрежа отнема 3 часа. Съвременни системи за безопасност като ABS и въздушни възглавници няма, тъй като по закон те не са задължителни за квадроцикли.

От Citroen позиционират Ami на първо място като алтернатива на скутерите, велосипедите и обществения транспорт, като негоите приемущества са закрития салон и наличието на отопление. Още през пролетта тези машини ще се предлагат от принадлежащата на концерна PSA компания за каршеринг Free2Move срещу 26 евроцента на минута. Възможно е и сключване на дългосрочен договор, като за 4 години абонаментът ще бъде по 20 евро на месец.

Традиционни продажи също ще има, като при използване на държавната субсидия от 900 евро във Франция цената на Citroen Ami ще е около 6000 евро. За сравнение, в момента електрическият квадрицикъл Aixam струа 14 900 евро. В същото време, по автомобилни стандарти Ami не е чак толоква евтин, тъй като във Франция за 8150 евро може да се купи нов седан Dacia Logan. 

Снимки: Citroen

PETEL.BG се дистанцира от самото начало от съобщаването като извънредна новина на броя на починали стари хора в Италия, Испания и други страни с голям процент възрастно население.

Засега няма никакви данни, които да показват, че има някакво увеличение на средната сезонна смъртност в нито една от страните, което да налага тази статистика да се съобщава като извънредна новина. 

Информирайте се от достоверни източници! 

Не се подавайте на манипулации и на вероятни опити на измамници и политици да използват извънредната финсова криза за користни лични цели. 

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html и тук


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 12525 | Одобрение: 1225
Страхотно за града!
1
1
Свободен (преди 1 месец)
Рейтинг: 778 | Одобрение: 238
прилича на трабант - кащон само че на ток :Д
5
2
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 120128 | Одобрение: 503
70 километра пробег......поне е лекичък и като ти свърши батерията можеш да си го буташ с кеф.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2020 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама