Пуснаха на вода новата яхта "Мента с мляко" във Варна

13.01.2020 / 13:22 0

Снимки и видео: "Народен спорт"

Новата яхта „Мента с мляко“ беше пусната на вода на пристана на яхтклуб „Кап. Георги Георгиев-Порт Варна“. На събитието присъстваха много ветроходци, гости, състезатели, треньори и приятели, съобщава "Народен спорт".

Създател и майстор на лодката е Калин Георгиев. Той и целият му скромен екип обляха лодката с шампанско и след това тя бе пусната на вода. Вече има интерес към ветроходния съд и почти сигурно скоро ще бъде продаден. Георгиев разкри, че е използвал най-качествените материали, без да прави компромиси.

"Името е като цвета на корпуса - мента с мляко. В наше време се пречупват малко стереотипите цветово. Едно време яхтите са били само три-четири цвята - бяло, тъмносиньо, тъмночервено и тъмнозелено. Сега хората са по-освободени и решихме да се заиграем с публиката и да направим нещо по-забавно. Яхтата е много популярен клас в бившия соцлагер - направени са в Полша такива същите яхти тип "Конрад 25". Дизайнерът е Дъглас Питърсън, който е легендарен американец. Конструирал е лодки за Купата на Америка и всякакъв друг тип състезателни яхти. Включително тази лодка е световен шампион през 1978 г. в клас четвърттонник. След това в Полша започва производство и са създадени стотици такива яхти. В руски води плават някокостотин, а едно време в България активно бяха над 30 на всяко състезание. В момента са 17-18 на вода или плават активно, но са изключително стари", каза Георгиев.

Той разкри още, че решението да построи тази лодка е дошло преди няколко години. "Извървяхме планина, за да постигнем това нещо. Бяха направени матрици, които са изключително качествени. Целта е да пречупим мисленето и да покажем, че ние можем да правим световни качествени изделия тук във Варна. Това е лодка на световно ниво. Не сме правили никакви компромиси. Мачтата е от Дания, палубното оборудване е от Австралия, въжетата и лебедките са от Италия. Тежи 1206 килограма и е за пет човека екипаж", разказа още ветроходецът.

След пускането й във вода новата яхта си спретна състезание с доказаната шампионка „Нунки“. Екипажите и на двете лодки са добре познати имена във варненското и българското ветроходство. Сашо Калчев е капитан на „Нунки“,  Калин Георгиев пък е шкипер на собственоръчно построената от него „Мента и мляко“. Надпреварата бе по-скоро приятелска закачка, отколкото състезание, а основната му цел бе да се видят качествата на новата яхта.

В екипажа на "Нунки" бе и занимаващият се от над 30 години с ветроходство Борислав Гуцанов. Той, като шкипер, и екипажът му поставят рекорд по пресичане на Черно море през 1988 г. Това е рекордът, който беше подоборен от Павлин Надворни, също участник в екипажа  тогава, когато правят пъвия рекорд. Били са на косъм от най-лошото в морето. Оцеляват и са горди с постигнатото. Гуцанов е участник и на световното първенство през 1989 г.

"Първо, искам да поздравя Калин Георгиев, който направи поредната нова лодка. Това наистина е едно сериозно начинание за България. Лодката е на световно ниво. Казвам го най-отговорно, не защото е наш съгражданин и е построена в България. Даже съм впечатлен и изненадан, че такова бижу може да бъде направено в България и във Варна. Няма нещо, което да й липсва на тази лодка", заяви той пред "Народен спорт". По думите му, тези лодки трябва да бъдат продавани извън страната, защото в България няма такава сериозна практика в състезателното спортно ветроходоство. 

"Решихме да си спретнем едно състезание между двете лодки - старата шампионка "Нунки" с екипажа, с който сме били част от него на световното първенство, също при пресичането на Черно море и новата лодка, за да се отрегулират някои неща по нея, и разбира се да се направи една гонка - нещо, което е удоволствие за всеки един състезател. Независимо дали си бил в миналото ветроходец или сега, винаги, когато излизаш на море, е нещо невероятно".

Той се върна и назад в спомените си към пресичането на Черно море през 1988 г. Рекордът бе подобрен през 2019-а от Павел Надворни, също част от екипажа от 1988 г. заедно с Гуцанов. "Първо, браво на Павката Надворни, че подобри рекорда след 31 години. Тогава бяхме заедно на борда на лодката. Трябва да ви кажа, че не знам как се спасихме. Беше края на октомври. Наистина беше чудо, защото си спомням, че по средата на Черно море ударихме мачтата във водата. 90 градуса крен направихме във водата и по чудо се изправихме. Беше много екстремно преживяване, но екипажът беше на изключително високо ниво. И заради това рекордът не беше подобрен повече от 30 години. Бяхме млади, нахъсани, курсанти в Морското училище и голяма част от всичките тези момчета продължиха да имат професия, свързана с морето", разказа Борислав Гуцанов.

Запитан дали наистина тогава е имало опасност за живота им, той отговори: "Категорично, да. Аз си спомням на същото място, където стоим сега - на пирса на яхтклуба, рано сутринта когато приставахме с яхтата "Булкон стар ", военните ни прихванаха още при подхода ни към Калиакра. И началникът на ВВМУ контраадмирал Румен Попов с всичките заместници и командира на батальона ни чакаха на пирса, веднъж да ни посрещнат като победители, но втори път и да видят дали всички сме живи и здрави, защото наистина беше едно преживяване при изключително тежко време. По статистика тогава даваха колко години назад е нямало толкова лошо време. Абе, луда работа. Да ви кажа честно октомври месец да тръгваме да пресичаме Черно море, за да подобряваме някакъв рекорд... Сега ако имам син на тези години и той ми каже, че ще тръгне, не съм сигурен, че ще му разреша. Дали аз бих се съгласил отново - мисля, че да. За ветроходството години няма. Спомням си световното първенство 89-та година във Великобритания, тогава ние бяхме най-младия екипаж, аз съм бил на 21 години, а световен шампион стана италианец на 58 години. За ветроходството няма възраст, то е като голфа. Много ми се кара още", върна се назад в годините той.

 



Съобщете ни, ако видите грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама в "Петел" на цена от 50 лева на ПР публикация пишете на info@petel.bg и вижте още в - https://petel.bg/advertising-rates.html .

Прочети тук - Защо e добре да рекламирате бизнеса си с ПР публикации в сайта Petel.bg 


 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2020 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама