Разбиха масова заблуда за личните лекари и спешните случаи
Пиксабей
Голяма заблуда е, че личният лекар извършва спешна медицинска помощ.
Личният лекар не извършва медицински дейности, свързани с т.нар. „спешни състояния“
В такива случай се звъни на телефон 112.
Издаването на всеки един медицински документ от ОПЛ/лекар специалист става само след среща между лекар и пациент, посочват от НЗОК.
В рамките на тази среща лекарят описва причината за посещението (профилактичен преглед, преглед поради конкретни оплаквания, посещение във връзка с издаване на документ и т.н.) в официалния законен документ – амбулаторен лист, предаде Парите ни. Последният се валидира двустранно – с подпис на пациент (родител/настойник) и подпис и печат на лекар.
Следвайки необходимите стандарти на работа, както и действащите регулаторни изисквания, е невъзможно лекарят да издаде амбулаторен лист за пациент в негово отсъствие, както и евентуални документи, последващи издаването на амбулаторния лист (напр. направление за консултация със специалист, рецепта за месечно изписване на лекарства по повод хронично състояние, извинителна бележка за учебно заведение и др.)
Какво да правя, ако имам нужда от медицинска помощ, а ОПЛ не е на работа?
В случаите, в които ОПЛ не може да изпълнява лично задълженията си, същият поставя на видно и общодостъпно място в амбулаторията си съобщение за срока на своето отсъствие, както и имената на заместника, неговото местонахождение, телефон и други начини за контакт. ОПЛ осигурява достъп до медицинска помощ извън обявения си работен график на ЗОЛ от неговата пациентска листа по един от следните начини: - чрез дежурен кабинет; - чрез сключен договор с друго лечебно заведение - индивидуално;
За кои медицински изделия плаща Здравната каса
В графика се посочва начините за контакт с дежурния кабинет и/или лечебното заведение, осигуряващи медицинска помощ на пациентите извън графика на ОПЛ.
Личният лекар не извършва медицински дейности, свързани с т.нар. „спешни състояния“ (спешно състояние е остро или внезапно възникнала промяна в здравето на човека, която изисква незабавна медицинска помощ – чл. 99, ал. 2 от Закон за здравето).
В такива случаи трябва да се свържете с тел. 112 за изпращане на екип на Център за спешна медицинска помощ (ЦСМП).
Как да получите направление от личния си лекар за консултация със специалист?
За да се издаде направление, личният Ви лекар, е задължително да го посетите за преглед и по негова преценка той да Ви го издаде. Направленията за специалист са валидни 30 дни от датата на издаване. Освен личните лекари, направления могат да издават и лекарите специалисти, като предоставят направления за други специалисти, след извършен преглед и по тяхна преценка
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!