Разследването на NOVA: Диспечерка пращала линейки на грешни адреси - за пред медиите я отстранявали от работа, после я връщали
Диспечери подават грешни адреси, а шофьори се лутат из кварталите
Пациенти чакат с часове за Спешна помощ. NOVA разполага със записи, които показват как системата на практика не работи. Диспечери подават грешни адреси, а шофьори се лутат из кварталите, защото нямат GPS. Проблемите не са от вчера и са комплексни.
В „Здравей, България” директорът на Спешна помощ в София д-р Георги Гелев обясни, че във всяка една линейки има GPS. Той се използва за следене къде се намира колата от страна на ръководителя на смяната и диспечерите. Не всички линейки обаче имат навигация.
„Всички активи към линейките се закупуват от Министерството на здравеопазването. Те ни се предоставят за стопанисване и управление, ние сме длъжни да работим с тях. Каквото ни е предоставено, с това изпълняваме спешната помощ”, поясни д-р Гелев.
„Проблемът не е броят на линейките, а липсата на достатъчно кадри. Имало е случаи, при които София е обслужвана от по-малко от 10 екипа”, коментира журналистът Генка Шикерова.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!