Роботите заменят сервитьорите в България

18.12.2023 / 11:50 4

Кадър Нова

Роботите засега сякаш на шега навлизат в ежедневието ни, но скоро процесите ще се ускорят и ще се стигне до трансформация на бизнес модели и работни места.

Ресторант в Пловдив е въвело обслужване с робот.

Засега той по-скоро е атракция за посетителите, отколкото някаква заплаха за работата на сервитьорите. 

Той може да изпълнява поръчките на до 4 маси едновременно. Това е първият робот сервитьор в Пловдив.

"Роботът се казва Белла. Това е един незаменим помощник в нашата фирма. Може да функционира около 8 часа, колкото един работен ден. Може да обслужва, да говори, да помага на основния сервитьор - сервира, отсервира, всичко, което да улесни останалите от персонала. Останалите служители по-скоро не се страхуват, че роботът ще им изяде работните места. Но може би в близко бъдеще - да", коментира пред NOVA NEWS управителят на заведението, предаде Пловдив 24.

"На този етап роботът не може работи без напътствия. Трябва задължително да бъде инструктиран от човешка намеса - да му бъде зададена команда какво да направи. Все още за стандарта на България не излиза изгодно, но е функционален".

Роботът, ако бъде погален зад ушите, издава звуци и мърка като коте. Това е абсолютна атракция за посетителите на заведението.

Над 1 млрд. работни места ще претърпят трансформация в следващите седем години заради изкуствения интелект. Това заяви в студиото на „Твоят ден” по NOVA NEWS проф. Миглена Темелкова, ректор на Висшето училище по телекомуникации и пощи.

Експертът по киберсигурност Любомир Тулев заяви, че по-скоро ще се оптимизират дейностите, отколкото хората да бъдат изцяло заменени. „Изкуственият интелект, за добро или лошо, навлиза. Ние няма как да го спрем. Неговата добавена стойност е, че ще оптимизира страшно много процесите. Нашата роля в момента, в лицето на образованието у нас и по света, е да може да обучи хората, така че да управляват тези машини”, заяви Тулев. И допълни, че професиите на бъдещето ще бъдат поливалентни, т.е. хората ще са конкурентоспособни, когато могат да управляват повече от един процес.


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
1
kris (преди 1 годинa)
Рейтинг: 544001 | Одобрение: 102021
А генитали има ли, да гони невъзпитаните клиенти, и може ли да ги замеря с чинии.....?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
4
0
гарфилд (преди 1 годинa)
Рейтинг: 61628 | Одобрение: 18898
И ако не си доволен от обслужването,може да му кажеш на робота:Бе,датеева у ламарината.Ухилен
4
0
ас (преди 1 годинa)
Рейтинг: 168340 | Одобрение: 26035
по принцип философията ми за бакшишите е ако съм доволен от обслужването или ако познавам персонала. ама робота може да ми усмуче топките ако си мисли че ще получи бакшиш.
4
1
kjk (преди 1 годинa)
Рейтинг: 161150 | Одобрение: 17720
Да се надяваме че са обучени да не изкат бакшиш!!!Ухилен

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама