Родни учени разкриха сензационно: Нещо ужасно ще ни сполети, стъпим ли на Марс

13.01.2018 / 16:09 8

Български и руски учени установиха, че космонавтите може да извършат само един полет до Марс в живота си без опасност за здравето. Това става ясно от публикувана в сп. Икарус" научна статия, чиито водещи автори са Йорданка Семкова и Росица Колева от Института за космически изследвания и технологии на БАН, пише Блиц.

Както показват резултатите от изследването, главната опасност за човека, пътуващ към Червената планета, е високото равнище на радиацията, предизвикана от космически лъчи, пише "Телеграф".

Според учените по време на полета към Марс и обратно, който продължава поне една година, екипажът на космическия кораб ще получи около 60% от максимално допустимата доза радиация за цялата кариера на един астронавт. Освен това тези стойности ще бъдат отчетени само ако полетът се осъществи по време на ниска слънчева активност.

Става въпрос за около 0,7 сиверта йонизиращо лечение. За сравнение на МКС астронавтите получават около 0,3 сиверта годишно. На Земята тази стойност е едва 2,4 милисиверта за година. На фона на всички тези изводи, учени използваха изображенията от орбитателен космически кораб на НАСА, откриха осем места с големи залежи от лед близо до повърхността на Марс, които могат да подпомогнат бъдещи мисии на планетата.

Ледените участъци са пробили на повърхността и са изложени върху стръмни склонове. Те са потенциални източници на вода.

Всяка минута очаквай сензационна новина в PETEL.BG!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg 24 часа в денонощието!

Публикувай директно сам без цензура във "Фейсбук" групата ТИ, РЕПОРТЕРЪТ! Снимай и пускай всичко интересно!

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html

tete (преди 1 седмица)
Те на Марс са Американците   от 60 години, а  Германците  от 70 години.
Зелено човече (преди 1 седмица)
Навсякъде е-е БАН-о,освен на Жълтите павета ми ,отговориха учените.
kris (преди 1 седмица)
След като за пореден път намалили заплатите на учените от БАН, те осъществили контакт с извънземно и то им казало : Намерете си друга работа......!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
АБЕ (преди 1 седмица)
И АЗ ..ДОКАТО ПРЕМИГНА И НАПИСАНОТО ИЗЧЕЗНА ..БЛАГОДАРЕН СЪМ ВИ ПЕТЛИ..ДОБРЕ ,ЧЕ МЕ ПРЕДПАЗВАТЕ ОТ МЕН САМИЯ..НО ПОНЕ СЛОЖЕТЕ ОНАЯ ЛЮБЕЗНА ТАБЕЛКА..
БАЙ ХОЙ (преди 1 седмица)
ма мхого ви е бърз ДЕЛИЙТ-а бе !!!!
дедо (преди 1 седмица)
Да пращат хора от от Чернобил, те горките са свикнали на съветските условия на живот!
Ела във форума (преди 1 седмица)