Ще имат ли пилотите ни повече летателни часове?
news.bnt.bg
Официално - от военното министерство обявиха защо през юни в авиобаза "Крумово" се разби хеликоптера Ми-17. Причината е загуба на рефлексите на пилотите заради недостатъчно летателни часове. При инцидента загинаха двама от военните на борда - третият беше тежко ранен. Министерството на отбраната ще отдели 31 млн. лв. за ремонта на старите съветски въртолети на въоръжение в Българската армия, стана ясно днес. Ще имат ли пилотите повече летателни часове и за модернизацията на армията - Александър Марков по темата.
Армия, която има спешна нужда от изправна техника. Така накратко можем да определим състоянието на Въоръжените ни сили към момента. Например от 28 вертолета, с които разполагаме, летят само 8. От 5 Ми-17 не лети нито един. От 5 Ми-24 - само един, от 12 "Кугър"-а - три-четири, а от 6 "Бел" - само три.
Българските летци летят на ръба на "прекъсването", по признание на висш военен. От всички 245 пилоти в армията ни, едва по-малко от половината реално имат полети. От НАТО-овското изискване за 180 часа годишно - нашите пилоти летят 10 пъти по-малко.
За да осигури часове и въздушен суверенитет, Българската армия работи по три големи проекта за авиацията. НС гласува проекта за 1,8 млрд. лв. за закупуване на 16 изтребителя - нови или стари. 7 са държавите потенциални кандидати, които могат да доставят самолетите. Държавата работи и по проект за 31 млн. лв. за ремонт на 6 вертолета Ми-17 и Ми-24, които да могат да летят в следващите 4 години. Удължава се ресурсът на МиГ-29.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!