Ще имат ли пилотите ни повече летателни часове?

01.08.2018 / 03:51 4

news.bnt.bg

Официално - от военното министерство обявиха защо през юни в авиобаза "Крумово" се разби хеликоптера Ми-17. Причината е загуба на рефлексите на пилотите заради недостатъчно летателни часове. При инцидента загинаха двама от военните на борда - третият беше тежко ранен. Министерството на отбраната ще отдели 31 млн. лв. за ремонта на старите съветски въртолети на въоръжение в Българската армия, стана ясно днес. Ще имат ли пилотите повече летателни часове и за модернизацията на армията - Александър Марков по темата.

Армия, която има спешна нужда от изправна техника. Така накратко можем да определим състоянието на Въоръжените ни сили към момента. Например от 28 вертолета, с които разполагаме, летят само 8. От 5 Ми-17 не лети нито един. От 5 Ми-24 - само един, от 12 "Кугър"-а - три-четири, а от 6 "Бел" - само три. 

Българските летци летят на ръба на "прекъсването", по признание на висш военен. От всички 245 пилоти в армията ни, едва по-малко от половината реално имат полети. От НАТО-овското изискване за 180 часа годишно - нашите пилоти летят 10 пъти по-малко. 

За да осигури часове и въздушен суверенитет, Българската армия работи по три големи проекта за авиацията. НС гласува проекта за 1,8 млрд. лв. за закупуване на 16 изтребителя - нови или стари. 7 са държавите потенциални кандидати, които могат да доставят самолетите. Държавата работи и по проект за 31 млн. лв. за ремонт на 6 вертолета Ми-17 и Ми-24, които да могат да летят в следващите 4 години. Удължава се ресурсът на МиГ-29.

 

Освен авиацията, НС прие проектите и за СВ и Военно-морските сили. Първият предвижда закупуването на 150 машини за пехотата за 1,2 млрд. лв. в следващите 8 години, а вторият на стойност 984 млн. лв. е за 2 многофункционални модулни кораба за ВМС. Флотът ни в момента има 6 кораба, 3 от които са съветски и 3 белгийски - употребявани.

 

МО продължава да търси начини да привлече мъже и жени в армията. Недостигът на войници си от около 5000 души. МО отдели 100 млн. лв. за увеличаване на войнишките заплати с 10% тази година, ще бъдат отделени по 100 млн. и за 2019, 2020 и 2021 г.

Дали парите ще са достатъчни за мотивацията на военните - ще видим.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
3
Loshiq (преди 6 години)
Рейтинг: 5662 | Одобрение: 1337
Я намалете пилотите и ще имате пари за летене и обучение напилотите. При сегашната ситуация за да направят пилотите (245 човека) по 180 часа на 8 хеликоптера, всеки от  хеликоптерите трябва да лети 365 дни в годината по 16 часа на ден!!! Това са огромни парични разходи (за гориво, за подръжка на машините, за части). Това кой ще го плаща. Не знам колко получава един пилот на месец, да кажем 1000 лв. При съкращение на 200 пилота за година ще се спестят 2 500 000 лв. (осигуровките не ги смятам). Ето къде са парите за обучението на останалите пилоти. Предполагам, ситуацията при самолетите е същата. 

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама