Ще станат ли задължителни коланите в автобусите?

16.04.2018 / 23:32 2

Министерството на транспорта затяга контрола за безопасността при превозите на пътници след тежкия инцидент на магистрала "Тракия". В ефира на БНТ заместник-министър Ангел Попов обеща, че всички автобуси ще бъдат задължени да имат колани. Той обясни, че е настоявал за това още преди няколко месеца, но без резултат. По данни на сдружението на превозвачите около 80% от автобусите нямат фабрични колани и ще е много трудно да им бъдат поставени, а в рейсовете, в които има предпазни колани, те рядко се използват, защото никой не го контролира.

Оказва се, че само автобусите, произведени след 2007 година, имат фабрични колани, а това са едва 20 % лицензираните автобуси. Марин Велев има транспортна фирма от 1992 година. Според него превозвачите по-скоро биха подновили автобусите си, отколкото да преработват старите .

Превозвачите се контролират от главната дирекция на "Автомобилната инспекция", оттам обаче най-често проверяват само за документи .

-Никога никой досега не ме е спрял да погледне и да каже, я да видя имате ли колани и защо не сте ги вързали. И да попита шофьора каза ли ви, и ако не е, да го санкционират.

Майките на деца в ученическа възраст също споделят, че автобусите са без колани дори за детските и ученически екскурзии.

На Централната автогара в София пътниците също признават, че нарушават закона.

Едно от предложенията на транспортното министерство е отговорността за коланите по време на пътуването да е на шофьорите. И сега законът предвижда глоба за превозвача от 50 лв, за всеки пътник без колан, но санкции няма./ БНТ

 

 

 

Всяка минута очаквай новина в PETEL.BG!

Публикувай директно всичко в групата ТИ, РЕПОРТЕРЪТ! Снимай и пускай всичко интересно!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg 24 часа в денонощието! 

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
БАЙ ХОЙ (преди 5 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Защо никой не спомена и дума колко време водача е на този автобус , защо не питат мобилните оператори за момента на удара има ли трафик от телефоните му ...... ЗАЩОТО ТРЯБВА ИВ.КОН.и ДА БЪДЕ ОНЕВИНЕН ( за едни наказания,глоби,кръвнини.....) 
1
0
БАЙ ХОЙ (преди 5 месеца)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
МИНИСТЕРСТВОТО НА ТРАНСПОРТА Е КАТО ПИЯНИЯ КОЙТО СИ ЗАГУБИЛ КЛЮЧА В ТЪМНА УЛИЧКА , АМА ГО ТЪРСИ ПОД ЛАМПАТА , ЗАЩОТО ТАМ Е СВЕТЛО ! НЕ КОЛАНИТЕ СА ВИ ПРОБЛЕМА ! ЗАЩО БИОМЕТ НЯМА ПРОБЛЕМ С КОЛАНИТЕ ? - ЗАЩОТО НЯМА КАТАСТРОФИ - ЗАЩОТО ИМА ВЪТРЕШЕН КОНТРОЛ И ПОДБОР ! ИВКОНИ И КОЛАНИ И ВЪЗДУШНИ ВЪЗГЛАВНИЦИ ДА СИ СЛАГАТ Е ВСЕ ТАЯ - ОСЕМ ГОЛЕМИ КАТАСТРОФИ ЗА ДЕСЕТ ГОДИНИ ! КОЙ СМЕНИ ТАХОШАЙБАТА НА АВТОБУСА КАТАСТРОФИРАЛ МИНАЛАТА ГОДИНА (ако имаше колани нямаше да я сменят ли )??? ЗАЩО ИМАТ ПО ЕДИН ВОДАЧ ? - защото всички знаят , че са на ДПС-ГЕРБ и никой не ги спира ! МИНИСТЪРА КАКВО НАПРАВИ С ЕДИН ДЕТО КАТАСТРОФИРА В ПЛАНИНАТА С МОТОШЕЙНА ????? СЕГА ПАК ГЕРБ ВПРЕГНА ВСИЧКИ ТРОЛЧЕТА , МЕДИИ, АДВОКАТИ И ПОВТАРЯТ КАТО МАНТРА ВОДАЧА НА РЕЙСА Е НЕВИНЕН ! АЙДЕ НАПРАВЕТЕ ТЕСТ НАПРАВЕТЕ СЛЕДСТВЕН ЕКСПЕРИМЕНТ КОЛКО ВОДАЧИ НА РЕЙС (ама способни) ЩЕ УДЪРЖАТ 20 ТОННА МАШИНА КОГАТО ЕДНА КОЛА Я ОЖУЛИ ( да рейса е ожулен) , НЯМА ВРЯЗВАНЕ , НЯМА ИЗХВЪРЛЯНЕ ! 
Напиши коментар

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2018 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама