Шеф в Пътна полиция: По-опасни на пътя са не младите шофьори, а тези с дълъг стаж

08.08.2024 / 07:55 4

Редактор: Юлия Георгиева, кадър Нова тв

От началото на годината жертвите на пътя само на територията на Бургаска област са 14. За два дни две жени на магистрала Тракия намериха смъртта си в два отделни инцидента. В същото време България оглави класацията за най-много пътни произшествия в ЕС през 2023 година. Според изследване у нас смъртността при катастрофи най-голяма. Страната ни е лидер с 83 жертви на 1 млн. жители. След нас е Румъния и Латвия. В Германия загиналите са 34, а в Швеция 22 на 1 млн. души. 

Две групи са причините за големия брой пътни инциденти - съзнателни и несъзнателни. Несъзнателните са например отвлечено внимание. Съзнателните са употреба на алкохол и наркотици, неспазване на дистанция, превишена скорост. 

Това коментира пред Нова тв начлникът на Пътна полиция към МВР - Бургас Пламен Николов. 

От началото на летния сезон се извършва ежедневен линеен контрол по основните направления на републиканската пътна мрежа на територията на област Бургас. Въпреки това има водачи, които си позволяват да нарушават правилата на пътя и се стига до тази черна ститистика. От началото на годината по Тракия имаме 11 катастрофи с две жертви и 14 ранени. Миналата година произшествията са 8 с 13 пострадали, посочи той.

Най-често на магистралата причина за инцидент е блъскане отзад, блъскане в крайпътно съоръжение. Част от тези нарушения вероятно са от умора при водачите, тъй като ние сме в края на магистралата, погледнато от София в посока Бургас, обясни той.

Мобилното приложение, което водачите ползват, за да следят къде се осъществява контрол, не ни притеснява, напротив. Ние също го следим и постоянно променяме местоположението си. Така водачите се съобразяват с всички отбелязани точки и всъщност спазват правилата, коментира той.

Цифрите за пътни произшествия се вдигат и по други причини. С 30% се е вдигнал потока по пътищата в областта за година, а ежегодно регистрираните в областта автомобили се увеличават с около 9000 бройки, посочи още той.

Неопитността на водачите не допринася за увеличаване на катастрофите. Те са малък процент. По-скоро хората, които имат дълъг стаж и рутина допринасят за черната статистика, защото те смятат, че на тях няма да им се случи, коментира той.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
6
gospodin (преди 4 месеца)
Рейтинг: 6362 | Одобрение: -368
аз пък мисля. че и двата вида шофьори са опасни, едните нямат опит, другите има навици... полицаите са като всички други хора - има ги всякакви и добри и лоши... леле - какви тъпанари ръсят глупости отдолу...
2
0
kjk (преди 4 месеца)
Рейтинг: 90070 | Одобрение: 11250
По същата логика катаджиите трябва да ги сменят на всеки две години,защото като натрупат стаж и рутина,почват да се корумпират!!!;)УхиленАнгелче И почват да си мислят,че са недосегаеми!!!:wassat:Намусен:devil:
2
1
kris (преди 4 месеца)
Рейтинг: 403603 | Одобрение: 69498
Общо взето тъпанар.....Какво да очакваме от катаджия с умствен багаж на амеба....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
1
666 (преди 4 месеца)
Рейтинг: 23807 | Одобрение: 6347
Тоа голяма простотия изръси...

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама