Шефът на Морска администрация: Моята оставка е най-лесното нещо

28.09.2021 / 16:45 9

Кадър БНТ

Продължава драмата със заседналия кораб на Камен бряг.

Малко след коментара на транспортния министър относно заседналия кораб край Яйлата, изпълнителният директор на “Морска администрация” капитан Живко Петров даде брифинг. 

“Корабът е много здраво заседнал върху скалите, ние направихме опит да го дръпнем, за съжаление неуспешен”, каза Петров, цитиран от Нова Варна.

“Ние нямаме технически средства да извършим облекчаване – кранът е много голям, вятърът го духа и го сваля върху скалите. Кранът е 22 м, всъщност няма какво да го задържи. Успяхме снощи малко да разтоварим, но този кран не е за пристанищно разтоварване”, обясни Петров.

“Някакъв товар свалихме с другата баржа, така или иначе трябва да намерим някакви други баржи, с които да продължим олекотяването на кораба”, подчерта директорът на “Морска администрация”.

Той е категоричен, че трябва да се търси друг кран за разтоварване.

“Аз не знаех, че ще изтече тор, кранът беше нает с грайфер да разтоварва, защото това е, което имаме. Видях за какво става въпрос и въпреки всичко решихме тези два часа, с които разполагаме, да свалим част от товара с цел евентуално днес да пробваме да дръпнем кораба, но разчетите сочат, че може би над 600 кубика ще трябва да се свалят”, допълни Петров.

Днес и министърът на транспорта Христо Алексиев провери на място акцията по изтеглянето на заседналия край Камен бряг кораб “Вера Су”. Престъпна безотговорност години назад във времето – така той коментира действията до момента.

На въпрос защо на корабособственика са дадени цели 7 дни за план за снемане на товара от кораба, Петров отговори:

“Още от първия ден, когато почна дейността и представители на корабособственика, и регионалната дирекция, и аз сме работили и сме поддържали постоянно контакти. Намерихме водолазни фирми, които направиха обследване на дъното, за да се начертае карта, за да е ясно откъде може да се подходи, защото тук е камък. Разчети за сваляне на товар също бяха правени едновременно и от корабособственика, и от нас”, допълни Петров.

“Ние не сме спрели да търсим фирма, но не сме намерили към момента”, подчерта Петров.

За екипажа на кораба той заяви: Имаме готовност да качим и частично, и цялостно екипажа чрез спасителна лодка, така че това не е проблем, ние поддържаме връзка с тях.

“По разчети най-малко още 400-500 тона трябва да се разтоварят, към момента, но при това време, няма от кого. Много е тясно за кран и платформа, не може и багер да се сложи директно върху платформа, защото трябва да се заварява”, каза Петров.

Относно въпроса за оставката му, той заяви: Моето освобождаване е най-елементарното нещо, аз не съм се родил изпълнителен директор, дай Боже и да не умирам такъв, така че това е най-лесното нещо.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
0
Master (преди 3 години)
Рейтинг: 778 | Одобрение: 168
Некадърен мишок, подавай я тази оставка, заедно с оставката на началника на ДМА Варна - Енчев, и дим да ви няма. Неподготвен, природно прост, слабо интелигентен, без познания по конкретните планове за аварйини ситуации, със сриозни пропуски в морското право, ненужен и страхлив директор - единсвено удобен някому поради крещящата си некомпетентност. п.с. моля господа без опит на море и в спасителни операции да не се изказват неподготвени, тък като само дават повод на нааканите господа от морска администрация да им опонират за написаните глупости!!!
Master
3
0
село варна (преди 3 години)
Рейтинг: 24792 | Одобрение: -118
Само с оставка няма да минеш, ако бяхме европейска държава щеше да има съд и затвор.
5
0
kaka (преди 3 години)
Рейтинг: 71214 | Одобрение: 9099
Тоя малоумен комбайнер ,парашутист на тиквата няма ли кой да го уволни ? Ти капитан -уж и да не знаеш какво е да разтоварва баржа с кофа-грайфер от комунистическо? В пристанището ни от такова разтоварване можеше да потънеш във въглища ,жито и калцинирана сода в микс ,явно в тази държава живеем още в 19-ти век.Още в началото на 80-те години в Европа и в Америка насипните товари се изсмукваха с вакум помпи,чисто и перфектно само у нас с кофи-грайреи. Жалки същества.
1
0
Марио (преди 3 години)
Рейтинг: 18735 | Одобрение: 3595
Бай ганъо спасява кораби.Ангелче
5
1
kaka (преди 3 години)
Рейтинг: 71214 | Одобрение: 9099
Имаме си всичко за да извадим такава лодка,защото не е някой голям кораб,но за тази пуста алчност и лакомия за парички сме готови да не си мръднем пръста и да унищожим цялата природа за десетилетия напред.То няма такова тъпо и безчувствено същество като Българския управник.Дай на цървула власт и му гледай сеира.
5
3
ССС (преди 3 години)
Рейтинг: 4487 | Одобрение: 807
Този е директор поне от 20 години. Изкусен въжеиграч. Но въпросът ми е защо има Морска администрация с 50клатикура персонал в София. Това е наследство от Т.Живков, но не се намери партия или човек да премахне тази порнография. Затова и не знаят как да реагират на елементарни случаи.
Който лъже, на въже.
3
1
Чичкото (преди 3 години)
Рейтинг: 81735 | Одобрение: -4765
В съседните държави има кранове но кой ЩЕ ПЛАЩА ЗА ТЯХ Корабособственика не желае България не е готова да плати Замърсяването от тора е почти гарантирано времето се влошава вятърът се усилва и непоправимото може да стане факт
Истината преди всичко
5
2
Off Road (преди 3 години)
Рейтинг: 29257 | Одобрение: 7037
Оставката е най-лесното нещо, но никой не си я подава.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама