Шведската прокуратура с подробности за разследването на "Вежен"

03.02.2025 / 17:57 4

Снимка: БМФ

Товарният кораб "Вежен" е повредил миналия месец подводния кабел за данни между Швеция и Латвия, но случилото се е инцидент, а не саботаж, предаде Ройтерс, като цитира изявление на шведската прокуратура, в което се подчертава, че плаващият под малтийски флаг кораб е бил освободен.

Инцидентът се случи на 26 януари и е един от няколкото през последните месеци, довели до издирване на плавателните съдове, за които се смята, че са замесени, предава БТА. Прокуратурата заяви, че котвата на "Вежен" е прекъснала кабела, но инцидентът се дължи на комбинацията от лошо време, недостатъци на оборудването и лошо корабоплаване.

"Можем да видим, че котвата е била спусната без участието на екипажа", заяви старши прокурорът Матс Люнгквист пред Ройтерс. Според него два от трите заключващи механизма, които не позволяват на котвата да падне, са били извън строя отдавна. Третият е бил ръчно заключване.

"Разполагаме с филмов материал, на който се вижда как вълната се удря в ключалката и котвата пада", каза Люнгквист. "В този случай можем да кажем: "Не, това не е било хибридна атака".

Старши прокурорът добави, че корабът е влачил котвата си повече от 24 часа.

"Виждаме, че скоростта намалява. Котвата дърпа кораба в една посока, но автопилотът компенсира това", каза той и добави, че екипажът не е забелязал случилото се.

Шведската полиция се качи на борда на "Вежен" ден след повреждането на кабела в изключителната икономическа зона на страната.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
Голям праз (преди 1 месец)
Рейтинг: 39645 | Одобрение: 6735
До всички плашипутаци с минуси: за разлика от вас, доморасли специалисти, аз имам над 30 години плавателен стаж!!! Преминал съм стотици проверки и не задавам въпроса случайно!!!
3
3
Горан (преди 1 месец)
Рейтинг: 13770 | Одобрение: -5125
не са били пияни а немарливи и некадърни, най малкото при изтекла котва ще натовари ГД, и би трябвало да се запитат какво натоварва ГД, също така би трябвало да им светне лампата че кораба намаля скороста и кораба дърпа в едната посока, светнали са много лампи но немарливостта не ги вижда, в борбата на компаниите да вземат екипажи на малки заплати води до това
да ама не
3
3
Голям праз (преди 1 месец)
Рейтинг: 39645 | Одобрение: 6735
" два от трите заключващи механизма, които не позволяват на котвата да падне, са били извън строя отдавна"?!?!?!? Тия как са преминавали проверките?!?!?!?
3
2
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 209109 | Одобрение: 41184
Боже, колко са били пияни....

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама