СЗО алармира: ЕС да преосмисли мястото на алкохола в обществото, причиняващ 9% от смъртните случаи в Европа
Пиксабей
Алкохолът е причина за почти 1 от 10 смъртни случая в Европа. Това алармират от Световната здравна организация (СЗО) и призовават да се преосмисли мястото на алкохола в обществото, пише Нюз.бг.
Алкохолът е свързан с над 200 заболявания, сред които най-малко седем вида рак, включително рак на гърдата и дебелото черво. Към монета алкохолът е пряко отговорен за 8,8% - почти 1 на 10 - от общите смъртни случаи в Европа. Въпреки тези сериозни рискове за здравето и вредни резултати, по-малко от половината европейци са наясно с връзката между алкохола и рака, подчертава СЗО.
По повод месеца за борба с рака на гърдата, СЗО отбелязва още, че според последни данни 21% от жените в 14 европейски държави са били наясно с връзката между консумацията на алкохол и риска от развитие на рак на гърдата, като този риск се увеличава, дори и ако приемът на алкохол е минимален.
Затова и регионалният офис на СЗО стартира нова регионална кампания - "Предефинирайте алкохола"- за запълване на тази празнина в информираността, като споделя най-новите изследвания за въздействието на алкохола върху здравето и насърчава открити дискусии за често пренебрегваните вреди.
Кампанията призовава европейците да се замислят върху своите лични и обществени отношения с алкохола, да се преразгледа ролята на алкохола в ежедневието, празненствата и традициите. Кампанията има за цел да повиши осведомеността за рисковете за здравето и скритите опасности, свързани с консумацията на алкохол, и да вдъхнови по-здравословен избор.
По думите на д-р Гауден Галеа, стратегически съветник на Регионалния директор на СЗО за Европа и директор на Специалната инициатива за неинфекциозни заболявания и иновации, освен физическите ефекти, алкохолът допринася и за по-широки обществени проблеми, като посочва, че консумацията на алкохол "е ключов фактор за насилието, включително сексуално насилие и насилие, основано на пола, наранявания по пътищата и други форми на вреда, които засягат не само пиещите, но и техните семейства и общности по-широко".
"Предефинирай алкохола" е кампания, която има за цел да прикани хората да преосмислят връзката си с алкохола, да научат повече за алкохола и рисковете за здравето и да обмислят ползите от това да пият по-малко или изобщо да не пият.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!