Съветите на Безос за добър живот
За масовия човек не е никак лесно да приема критика, особено когато тя е по-груба. Проблем е и успешното балансиране на работа и личен живот. Най-богатият човек на света, Джеф Безос, има свои идеи и съвети, които сподели пред онлайн изданието BusinessInsider.
Безос не е почитател на концепцията „баланс между работа и личен живот”. Според него това пречи на хората, защото създава впечатление, че човек трябва да прави компромис и с двете. Безос съветва новите служители на Amazon да следват по-различен подход, какъвто самият той спазва от години.
Всяка сутрин той отделя време за закуска със семейството си. Освен това не настройва будилник, когато си ляга вечер. Безос предпочита да разпределя срещите си и организира възможно най-малко такива дела. И винаги си оставя по няколко минути на ден, за да измие чиниите си.
Защо Безос прави всичко това? Според него не е важна комбинацията между работа и личен живот, а хармонията между двете. „Тази хармония между работа и личен живот е това, на което се опитвам да науча младите служители и дори ръководители в Amazon. Постоянно ме питат как съчетавам двете”, казва Безос.
Накратко, той съветва да не се опитваме да делим деня на работа и личен живот, а да съчетаваме двете. „Не е баланс, това е кръг”, казва Безос. Според него е важно хората да съчетават двете неща, защото те са взаимосвързани.
„Когато съм щастлив у дома, идвам в офиса с много енергия. А когато съм щастлив на работа, се прибирам у дома с огромна енергия. Всички имаме колега, който когато влезе в залата за среща, изсмуква енергията от нея. Не искаш да си този човек. Искаш да си този, който дава енергия на другите”, казва Безос.
Запазването на това щастие, особено на работното място обаче, е свързано с понасяне на критика. А това е проблем за много от нас. Безос има решение и за това.
През годините самият той е бил обект на много критика. В интервю по време на събитие в Берлин с изпълнителния директор на Axel Springer Матиас Допфнер Безос казва, че най-тежката критика е била в началото на Amazon. През това време медиите редовно са опустошавали компанията с гръмки и груби заглавия как големите имена в брашна ще смачкат Amazon.
Сега Amazon е световно име със стотици хиляди служители и нов тип критика. Този път тя не е от медиите, а идва от потребители, профсъюзи, организации, институции и правителства. Стресът и критиките не липсват, а Безос има златно правило: „Когато те критикуват, първо се погледни в огледалото и реши дали критиците ти са прави. Ако са прави, промени се. Не упорствай”, казва Безос.
Разбира се, трябва да се внимава. Безос казва, че според него има два типа критици – добронамерените и тези, които го правят заради собствен интерес. Безос различава двата типа, когато забележи дали критиката е върху нещо, което може да бъде управлявано и в интерес на клиентите. Това е критика, която би послушал. Безос обаче казва, че не слуша критиката на профсъюзите, че не плаща достатъчно на служителите. Той смята, че компанията има добра комуникация със служителите си и не се нуждае от посредник.
Друг съвет на Безос е човек винаги да очаква критика. „Би било много наивна компанията или ръководството ѝ да очакват, че няма да бъдат критикувани”.
Накратко, критиката е част от работата на всеки. „Ако ще създаваш нещо ново или работиш по иновация, трябва да си готов да останеш неразбран. Ако не можеш да си позволиш да не бъдеш разбран, тогава за Бога, не прави нищо ново или иновативно”, категоричен е Безос. / vesti.bg
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!