Сайтовете в ЕС се зареждат десетки пъти по-бързо след...
От 25 май тази година, компаниите, използващи данните на жителите от Европейския съюз, са задължени да спазват регламента GDPR.
GDPR регламентът предвижда силно ограничаване събирането на потребителска информация и регулира обработването на лични данни на физическите лица в рамките на ЕС. Днес популярният австрийски разработчик Марсел Фрайнбиклер (Marcel Freinbichler) забеляза, че въвеждането на новия регламент е ускорило многократно зареждането на уеб-страниците. Различните страници на уебсайтовете са станали много по-леки и се зареждат десетки пъти по-бързо, пише kaldata.com.
Някои уеб-издателства представиха специални сайтове за жителите а Евросъюза – без реклами и без вградени възможности за използване на потребителските данни. Така например, популярният The Verge е променил своите общи условия за използване на сайта. Ако потребителят се съгласи с тях, сайтът отново става много тежък. Но ако панелът с бутона за съгласие се скрие, не се използват и не се появяват елементите, изискващи допълнителни ресурси и сайтът си остава много бърз.
Този неочакван ефект, възникнал след въвеждането на GDPR, не може да бъде постигнат от програмите за блокиране на реклами. Те премахват само графичните банери и някои тракери за следене активността на потребителите. Но не могат махнат или филтрират тежкия JavaScript код.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!