Създателят на PISA разкова българското образование: Зубрене, а не творческо мислене. Става за медали, а не за успешна икономика
Кадър Ютуб
Андреас Шлайхер даде интервю пред "24 часа", в което доста откровено назова основните проблеми на българското образование, което винаги е карало учениците да зазубрят, а не да мислят свободно и творчески.
Това води до липса на креативност, а без креативност няма как да има създатели на успешна икономика.
Ето какво казва Шлайхер:
"Учениците са доста добри в това да възпроизвеждат наученото. Те обаче срещат трудности при извличането на информация от това, което са научили, за да използват знанията си креативно в нови ситуации. Това е отражение на насоките. Учениците често са пасивни консуматори на това, което им се казва, те не участват активно в процесите на учене и в ангажирането с концептуално мислене. Например при четене им се казва: “Виж текста, прочети го, разбери го”, а не: “Задавай въпроси, открий кое е вярно и кое не”. Смятам, че това са уменията, които са наистина важни за успеха при PISA - не само да възпроизвеждаш наученото, но и да можеш да го поставяш под въпрос.
България действително разполага с един малък клон от ученици с много високи резултати в областта на науката. Това е достатъчно, за да се печелят олимпийски медали, но не е достатъчно, за да се развива успешна икономика през XXI век.
Продължение в https://www.24chasa.bg/index.php/mneniya/article/17106122?fbclid=IwAR0QMDJdwd1cJk8qa7yhZJDB4XAR86xAPxrOzx1vy5PSCbW8uLQ8fckWwH0
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!