Сбъркан ли е проектът за булевард "Левски" във Варна?
Снимка: Live.varna.bg
Ремонтът на бул. „Васил Левски” във Варна е най-важният проект за града и е най-мащабният за последните три десетилетия. Това каза в предаването „Тази сутрин” по bTVкметът на Варна Иван Портних.
Той подчерта, че с него ще се преразпредели вътрешният трафик в града, тъй като минава под трите основни булеварда – „Цар Освободител”, „Сливница” и „Владислав Варненчик”.
От друга страна, ще спомогне и за отвеждането на транзитния трафик през града на туристи на север към курортните комплекси „Св. св. Константин и Елена”, „Златни пясъци”, „Албена”.
Докато общината се гордее с най-мащабния си обект, експертите твърдят, че той е нефункционален и няма да постигне основния ефект – да облекчи движението. Според председателя на Камарата на геодезистите Йоан Каратерзиян, проектът е сбъркан изначално – първо държавата отпуска пари, след това започва проектирането.
„Всъщност проектирането се извършва, докато върви строителството и по стари регулационни планове, да не говорим и за грешна кадастрална карта, какъвто е и случаят със стадион „Спартак”, подчерта Каратерзиян.
Проектът е минал през различни обществени обсъждания, били са консултирани на практика всички необходими специалисти, отговори Портних на критиките. Този проект ще реши проблеми, трупани с десетилетия, категоричен беше той.
Бул. Васил Левски” се прочу с недоразумение, като премина през трибуните на стадион „Спартак”.
„Локалното платно засяга наистина няколко реда от седалките, в действителност обаче самото трасе на булеварда е още от 60-те години. Когато навремето са изграждали трибуните, са стъпили в трасето на булеварда”, коментира Портних.
Той допълни, че е започнал ремонт на стадион „Спартак” и се изгражда съвсем нова трибуна за феновете.
Портних коментира и проекта за интегриран градски транспорт, който е на стойност 115 милиона и все още не е завършен. Отдавна монтираните автомати за продажба на билети по спирките и в автобусите не работят.
Миналият ноември системата беше тържествено пусната, но само по една линия с десет автобуса. Осем месеца по-късно промяна няма. А билетите, както и преди 30 години, се продават от контрольорите.
Билетната система е инсталирана, тествана и работи. За да заработи в цялостен мащаб и да работи ефективно, трябва да приключат мащабните ремонти в града, подчерта Портних.
В момента над 10 линии не се движат по маршрутите си, което пречи на функционирането на самата система, заяви той. По думите му трябва да се приемат също новата транспортна схема след края на ремонтите и новата тарифна схема. Полагаме всички усилия да направим сериозна трансформация в градския транспорт, увери кметът на Варна.
Проблемите с дъждовната канализация във Варна са дългогодишни, изтъкна още той. В ниската част се събират дъждовните води от по-високата част. Проблемите са два. В централната градска част е изградена канализация още през 40-те години на миналия век, която е смесена дъждовна и битова в едно.
Другата основна причина за достигането на дъждовните води до ниската част на града от по-високата е липсата на пресичащ колектор – трябва да се доизгради колекторът „Битоля – Пирин”, който да пресече дъждовните води още в по-горната част на Варна.
По думите му, проектът за разделянето от битовата от дъждовната канализация в централната градска част е на стойност около 60 милиона лева, а колекторът „Битоля – Пирин” е на стойност около 40 милиона.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!