След 30 години чакане: Космическият телескоп "Джеймс Уеб" бе изстрелян с ракета "Ариана 5"

25.12.2021 / 17:27 1

Кадър: Туитър, Shilpa Thakur

Космическият телескоп "Джеймс Уеб", чието изстрелване очакваха от 30 години астрономите по света, за да изследват Космоса с безпрецедентно мощни средства, бе изведен днес в пространството с ракета "Ариана 5" и потегли към бъдещия си наблюдателен пункт на 1,5 милиона километра от Земята, предаде Франс прес.

Излитането от стартовата площадка на космодрума Куру във Френска Гвиана бе осъществено по план - в 12.20 ч. по Гринуич. "Джеймс Уеб" става най-модерното съоръжение за космически наблюдения, изпращано някога в пространството, но ще заеме позиция едва след месец.
Амбицията на създателите му е да осветлят по-добре човечеството по два вълнуващи го въпроса: "Откъде идваме?" и "Сами ли сме във Вселената?".

ИСТОРИЧЕСКИ МОМЕНТ: Космическа сонда докосна короната на Слънцето (СНИМКА)

И да запечатат отблясъците на "космическата зора", когато първите галактики започват да осветяват Вселената след Големия взрив преди 13,8 милиарда години. Новият апарат ще даде възможност по-добре да бъде изучено формирането на звездите и галактиките, да се наблюдават екзопланетите, каквито учените откриват все по-често, и може би един ден да бъдат намерени сред тях други планети, подобни на нашата Земя.

Руска ракета с японски милиардер на борда се скачи с МКС (ВИДЕО+СНИМКИ)

"Джеймс Уеб" ще тръгне "по стъпките" на телескопа "Хъбъл", направил революционен скок в историята на космическите наблюдения - благодарение на него изследователите откриха например гигантска галактическа черна дупка и установиха наличието на водна пара около някои екзопланети.

Конструиран от НАСА с помощта на европейската и канадската космическа агенция, новият телескоп разполага с 6,5-мeтрово огледало, което му осигурява 7 пъти по-голяма чувствителност от тази на "Хъбъл" - той би бил способен да открие дори термичната следа на една пчела на Луната. Освен това, за разлика от "Хъбъл", "Джеймс Уеб" възприема не само светлинното, но и инфрачервеното лъчение, добавя агенцията.

Бай Дън (преди 2 години)
Рейтинг: 811 | Одобрение: -929
Русия е запланувала до 300 години, ако не я хванат уроките, да изстреля своя последен модел телескоп "Запорожец".
Предаването за нивото на водите на река Дунав ми е много по-интересно от форума на "Петел"