Следователят Мариан Маринов: ПТП-то не е било тежко. Ако не беше пожарът, всички щяха да са живи

02.12.2021 / 18:05 1

Кадър: БТВ

Следователят Мариан Маринов разкри, че катастрофата на македонския автобус не е била тежка и ако не е бил пожарът, всички са щяли да са живи. Той разказа как се е стигнало до инцидента с 45 загинали на Автомагистрала "Струма".

"Говорихме с оцелелите. Те са под стрес, в шок са. Показанията им са съпоставими и нямат разминавания. Вчера бе огледан от вещи лица автобуса. Експертите вече са направили своите изводи. В задната част на автобуса е имало туби с дизелово гориво, които са били за парното на автобуса. Те са цели, не са горяли, двигателят на автобуса е здрав - готов да запали и да тръгне, той не е горял. И двамата оцелели казаха, че са усетили лек удар. Автобусът е 18 тона и е отнесъл мантинелата както бръмбар - сламка, да го кажем на жаргон. ПТП-то не е тежко и ако не е било възникнало запалването, нямаше никой да бъде наранен. Но ударът е такъв, че прониквайки мантинелата във вътрешността на автобуса под стълбището на предна врата, усуквайки се вътре какво е ставало, ще се изчислява какви енергии са необходими, за да се деформира. Това са около 5-10 метра мантинела, вътре се беше сгънала на охлюв пред предна гума. Тази мантинела и със сто болта да я бяха вързали нямаше как да бъде удържана. При 18-тонен автобус, няма какво да го спре. Има 9 колчета, които държат мантинелата, те като кибритени клечки са съборени и мантинелата влиза вътре, разрушава резервоара с гориво, който е пластмасов, и вътре можете да си представите какви искри хвърчат при триенето. Салонът е на друго ниво. Резервоарът се намира под нивото на салона, пред предна гума. В същия момент свидетелите виждат, че започва да излиза огън пред предно дясно колело. След това автобусът се установява, след като водачът натиска интензивно спирачки. Но е успял да спре чак в разделителната ивица между двете мантинели. Като разрушава и лявата мантинела за това платно и си влачи предната мантинела със себе си. И като се установява между двете мантинели, задната му врата се оказва затисната. Тя се отваря навън, но не може да се отвори навън поради мантинелата, която я притиска. Така пътниците са били заклещени. Единият от оцелелите, който е в "Пирогов", е успял да използва аварийното чукче и да счупи предпоследното стъкло. Последното са се опитвали да го избутат с крак и то в цялост е останало. По-предните стъкла са разрушени от топлината на разразилия се пожар. Предпоследното стъкло след като е било счупено вече салонът се е задимил силно, като това ще се установи защо. Бързо се е разгорял автобуса. Той не е нов автобус, произведен е 2007 г., рециклиран е в Турция, правен му е някакъв ремонт, изцяло ново оборудване, незаводско е сложено. Ще се проверява какво е качеството на материалите - тапицерия, уплътнения, дали отговарят на изискванията", разказа той в предаването "Лице в лице" по БТВ.

"Това е създало една задимена среда много бързо. Оцелелите пътници са дишали и са се задушавали от дима, но са успели да скочат. Все пак задния прозорец се намира на 2,30 метра височина от пътя и в тъмницата като са скачали са се наранили, но пак са оцеляли", добави още Маринов.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
142006 (преди 2 години)
Рейтинг: 6856 | Одобрение: -124
АКО БЕШЕ АКО НЕ БЕШЕ ХОРАТА БОГ ДА ГИ ПРОСТИ

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама