Собствениците на дизелови коли над 150 хиляди километра да приготвят по 3 хиляди евро

27.04.2025 / 21:20 5

Пиксабей

Властите в ЕС готвят нови ограничения за старите автомобили, които ще засегнат милиони шофьори. Последната директива от Брюксел е насочена към превозни средства на възраст над 10 години, като се счита именно тяхната възраст е причина за високия процент на произшествия на континента.

Затова и във всички държави от ЕС ежегодният технически преглед става задължителен, предаде automedia.investor.bg.

В страни като България ежегодният преглед и сега е задължителен, но в Германия, например, тестовете се извършват на всеки две години. Това накара медиите в Германия да обявят предложението за "непропорционално и обременително, особено за шофьорите със стари превозни средства, но в добро състояние". Експертите са категорични, че подобно решение показва безсилие от страна на Брюксел да намали броя на смъртните случаи и затова властите избират най-елементарното обяснение, че "по-старите превозни средства са по-податливи на повреди."

Властите обаче готвят една още по-драстична мярка, която е насочена към милиони дизелови автомобили на континента. Тя е фокусирана върху автомобили, които нямат филтър за твърди частици (DPF). Или по-скоро върху тези, които фабрично са оборудвани с такъв, но той е премахнат.

Модерните филтри за твърди частици се регенерират автоматично, докато колата се движи. При използване на автомобила в града обаче те излизат от строя на около 150 000 км пробег. 

Замяната им е доста скъпа, като в зависимост от модела цената може да достигне 3000 евро. 

И затова много шофьори предпочитат да ги премахнат, когато излязат от строя.

Така по пътищата на Европа се движат милиони дизелови автомобили без филтър за твърди частици, като техният точен брой няма как да бъде установен. При технически преглед не се измерват частиците в отработените газове, така че единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно.

Така тези автомобили не могат да бъдат контролирани, а това е нещо, което властите в Брюксел искат да избегнат. И ако мярката бъде въведена, това означава, че собствениците на хиляди дизелови автомобили ще бъдат принудени да монтират филтър за твърди частици, който се премахнали по-рано. В противен случай колите им няма да могат да преминат технически преглед.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
0
2134 (преди 7 месеца)
Рейтинг: 3110 | Одобрение: 640
" единственият начин да се установи дали една кола има такъв филтър, е цялата система да се разглоби, което на практика е невъзможно."  И как тогава тази "мярка" ще работи Усмивка
1
3
robotron2000 (преди 7 месеца)
Рейтинг: 53209 | Одобрение: 1964
тези дето си махаха ДПФ-фи те (нещо не законно навсякъде по света) сега да го Ду здраво. Ама като знам прегледите какви са алабала, май ще го ду тези дето дишат въздуха от изгорелите им гъзове.
3
1
kris (преди 7 месеца)
Рейтинг: 541489 | Одобрение: 101459
Поредната простотия на Брюксел....Докога тоя тъпия ЕС ще ни коригират наклона на......и да ни натска с чатала по врата !!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама