Специалист по морско право за "Вежен": Вариантът инцидента с кабела да е саботаж граничи с нула

27.01.2025 / 18:05 9

Снимка: Фейсбук

Вариантът инцидентът със скъсания оптичен кабел в Балтийско море от кораба "Вежен" да е саботаж граничи с нула. Трябва да се провери техническата пригодност на котвата. Това коментира за Радио "Варна" специалистът по морско право д-р Деян Димитров.

Припомняме, Шведската прокуратура започна разследване в неделя за "саботаж" при утежняващи вината обстоятелства. Оптичният подводен кабел свързва шведския остров Готланд и Латвия. Корабът "Вежен", собственост на параходство "Български морски флот", е с изцяло български офицерски състав от 8 души и с 9 моряци от Мианмар изпълнителски състав.

Според Димитров още е твърде рано, за да се правят заключения, тъй като по същата траектория са минали и други плавателни съдове.

Той посочи, че в подобна ситуация е нормално фактите да бъдат проверени от прокуратурата и да бъде заведено наказателно дело. По думите му никой не би тръгнал да прави провокация с "тромаво съоръжение", какъвто е плавателният съд и подчерта, че при умишлени действия биха били използвани катери и моторни лодки.

Димитров подчерта, че корабът не е останал незабелязан от наблюдателната система. Той посочи, че със сигурност при разследването ще се търси човешка грешка. Капитанът носи цялата отговорност, но на кораба всеки има разпределени функции, каза експертът. В такива случаи корабът може да бъде арестуван, както и част от екипажа му, допълни той, но успокои, че на моряците ще им бъде осигурена бързо защита.

Специалистът е на мнение, че при полагане на подводната комуникационна инфраструктура са предвидени подобни инциденти и няма как съоръжението да не е застраховано, а щетата да не може да бъде отстранена.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
1
Голям праз (преди 1 месец)
Рейтинг: 39673 | Одобрение: 6743
Че адвоката не вдъхва доверие, е вярно, но ѝ "домораслите анализатори" искрено ме развеселиха!!!
2
0
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 108240 | Одобрение: 4350
Ти чукни у гуглето anchor chain locker и щракни картинки да се онагледиш малко.
2
1
robotron2000 (преди 1 месец)
Рейтинг: 40960 | Одобрение: 2845
Серж прав си дейвит беше онова нещо което е като малко кранче и се завърта от палубата навън зад борда за товарене на малки товара и за вдигане и спускане на лодки. А иначе то минаха около 30 години аз бях на 20 тогава, и не се задържах много да си призная, туй не е работа за вършене, освен ако не си някой със ризка там. То има много кораби и различни кораби, както има и много п*тки и различни п*тки! не мога да говоря за всичките, но за тези които съм виждал мога! първо, може и да има модели под палубата да са лебедките за изстреляне на котвата, аз не съм виждал такива. сещам се че две лебедки на ток и авариен генератор имаше на носа на единият кораб. Сещам се че когато се работи със котвите никой освен персонала не трябва да се развява там по палубата. другото което добре се сещам че абсолютно всички котвени вериги имат крайно застопорявани някои е тъпо навира се в един отвор и се застопорява,  някой на последните брънки имат едни топчета или едни големи звена, какъвто и да е принципът или механизмът, никога тежестта на котвата не лежи върху лебедката, винаги е застопорена така че да не може сама да слезе. 
1
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 209397 | Одобрение: 41192
Не съм сигурен, но помня от стария, че май се казваше "брашпил" онзи редуктор, който вдига котвата...Може и да бъркам името. Преди почти шейсет и кусур години ми го е казал, а и аз не се интересувам много от корабни механизми. А може да е било и "браншпил" или нещо съвсем друго...Не помня вече. Просто ми се видя много странна тази дума тогава...
1
2
robotron2000 (преди 1 месец)
Рейтинг: 40960 | Одобрение: 2845
уйчо под коя палуба е веригата, защо говориш уйчо ви глупости. на какъв кораб си се качвал на ветроходен ли е. веригата се изтегля и се събира във кутията и :wassat: уйчо се е качвал на платноходка. чукни у гуглето ship anker dropping пене да го видиш на видео! аз на два кораба съм бил, ти на колко си бил!
4
2
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 108240 | Одобрение: 4350
Какъв процеп бе, клюз се нарича, па синджира по палубата се влачел, ти не си ли виждал винч или шпил дет му са вика, а веригата е долу под палубата кой блъска с някаккъв чук сега ай стига плямпа глупости!
3
0
zorkooko (преди 1 месец)
Рейтинг: 5601 | Одобрение: 991
[url=https://petel.bg/profile/f87309bad4baac2bcf09ca5d84cc80f2.html]robotron2000 [/url] прав си НО най вероятно става въпрос да е изтекла и стигнала веригата до клина  теоритически е възможно да се спусне без шум но тогиз скороста ще падне почти до нула и най вероятно трудно оправляем кораб .  А и някой не си е свършил работата по закрепване с допълнителни вериги или провлки НО това е БМФ а не нормалка компания
zorkooko
4
2
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 438981 | Одобрение: 77516
Тенеке, в друга статия се казва, че е имало силен вятър и са спуснали котвите.....За повече инфо трябва да чакаме.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
2
robotron2000 (преди 1 месец)
Рейтинг: 40960 | Одобрение: 2845
специалистът по морско право, сигурно даже не е виждал кораб отблизо! котвата не може да падне случайно както върви кораба. веригата влиза в един процеп там се набива клин, трябва дейвитът да го дадеш лека на зад да я отпуснеш, да избиеш с 12 килограмов чук клина, и да освободиш спирачката на дейвитът.  а шумът който се чува от влачещият се синжир по палубата, може и да събуди и един двама глухи мъртъвци!!!   няма как да стане без да искам тая работа, колкото и да са били пияни!!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама