Стачни действия на наземен персонал отмениха стотици полети в Испания

05.01.2024 / 13:24 4

Снимка Pixabay

Около 450 полета в 29 летища на Испания са отменени заради стачка на служителите от наземното обслужване на авиокомпания "Иберия". Тя стартира днес точно в полунощ и ще продължи до понеделник, съобщи Reuters.

Малко след коледните и новогодишните празници над 45 000 души трябва да променят плановете си. Протестът съвпада и с празника на Тримата царе, който Испания отбелязва този уикенд, пише news.bg.

Причина за недоволството на персонала е, че няма постигнато съгласие между синдикатите и управляващите на компанията.

Припомняме, че през септември миналата година "Иберия" изгуби концесия за обработка на полетите на 8 испански летища. Така близо 3000 служители бяха прехвърлени към други компании. Летищните работници се съмняват, че по този начин ще бъдат лишени от трудовите си права към "Иберия" и ще получават по-малко възнаграждение.

Стачката ще засегне всички 29 национални аеропорта, където авиокомпанията оперира. Това включва натоварени пунктове като Мадрид-Барахас, Барселона-Ел Прат, Палма де Майорка, Малага, Аликанте, Валенсия, Севиля, Билбао, Гран Канария и Ибиса.

От протестните действия загуби претърпяват още 90 авиокомпании, които изпълняват програмата на "Иберия".

"Иберия Еърлайнс" е една от най-старите авиокомпании в Европа. Основана през 1927 г. в Мадрид, тя е част от консорциума IAG (International Aviation Group).



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
Серж (преди 4 месеца)
Рейтинг: 166803 | Одобрение: 32748
Ако двигателите са били запуснати и са ги угасили, те продължават да се въртят по инерцшя, до пълното им спиране. Възможно е да се е набутал докато оборотите вече са падали и да са го насекли лопатките. Все пак турбо групата си тежи доста и пораженията няма как да са малки...Не случайно във всички инструкции е записано, че подходът на персонал към самолета става "след пълното спиране на въртенето, на двигателите. На някои летища опъват специални предпазни ленти между трапа и крилото за да не ходи никой към двигателя. Дори и човек поставят за да гони мераклиите да си правят селфи пред заборника.
4
1
kris (преди 4 месеца)
Рейтинг: 344307 | Одобрение: 55697
Значи точно това е станало, защото охраната се е обадила на кулата, а кулата на пилотите да спрат двигателите, а те не са били включени.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
3
0
Серж (преди 4 месеца)
Рейтинг: 166803 | Одобрение: 32748
Може. Вятърът върти първата степен защото лопатките й са най-големи по размер. При въртенето оборотите са недостатъчни и помпата не може да вдигне достатъчно налягане на маслото. Започва "сухо триене" и агрегатите и лагерите се износват. Затова навремето, след кацане, задължително се поставяха заглушки на ВНА и на соплото. И сега го правят, но само ако самолетът ще престоява повече от няколко часа, при вятър и снеговалеж.
3
0
kris (преди 4 месеца)
Рейтинг: 344307 | Одобрение: 55697
Преди седмица на летището в Салт Лейк Сити,30 годишен откачалник си зарязва багажа и хуква през аварийния изход, без да го гонят.....Набутва се в двигателя на А-220 на Делта, подготвящ се за излитане.....Охраната го вади от там вече умрял.....Не казват дали лопатките са му нацепили кратуната.....Серж, може ли лопатките да се въртят бавно и без да  е включен двигателят.....?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама