ТАКСАТА ПРИ ЛИЧНИЯ ЛЕКАР ОСТАВА 2,90 ЛВ.

28.12.2012 / 11:45 0

И през новата година потребителската такса, която пациентите ще плащат при посещение при джипито или зъболекаря, ще е 2,90 лв. Тя няма как да се повиши, защото т.г. парламентът гласува промени в Закона за здравното осигуряване, според които тя бе "отвързана" от ръста на минималната работна заплата, съобщава trud.bg.
До средата на т.г. таксата бе фиксирана на 1% от заплатата. Но след отпадане на зависимостта промяна в размера може да стане само с ново постановление на правителството.
Същото важи и за ден болничен престой - тарифата за него бе фиксирана на 5,80 лв. До лятото на т.г. таксата представляваше 2% от минималната работна заплата, но и това обвързване бе премахнато.
По закон потребителска такса не плащат: децата и неработещите членове на семейството, ветераните от войните и военноинвалидите, задържаните под стража, социално слабите, получаващи помощи, медицинските специалисти, онкоболните, бременните и родилки до 45-ия ден след раждането и хора с ТЕЛК за над 71%.


Коментари

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2026 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама