Цифрите: Олимпиадата в Париж счупи всички рекорди по гледаемост и посещаемост

12.08.2024 / 10:09 0

Кадър Ютуб

Абсолютни рекорди по посещаемост и гледаемост счупи Олимпиадата в Париж.

Счупен е и рекорда по брой предложения за брак, твърдят организаторите, но в тази графа няма как да докажат с цифри, защото никой не може да преброи безбройните предложения край Сена и Айфеловата кула в града на любовта.

Други неща обаче са сигурни и проверени.

Тези олимпийски игри бяха първите, които бяха планирани и проведени в съответствие с реформите на Олимпийската програма 2020 . Те бяха по-млади, по-приобщаващи, по-градски и по-устойчиви, посочват от МОК. 

Това бяха първите олимпийски игри с пълно равенство между половете, тъй като Международният олимпийски комитет (МОК) разпредели 50 процента от квотите за жени спортисти и 50 процента за мъже спортисти.

Притежателите на медийни права (MRHs) отчитат рекордни цифри в сравнение с предишни Игри, като Париж 2024 се очаква да бъдат най-посетени и гледани Игри в историята, като се очаква над половината от населението на света да се е ангажирало с тях.

Невероятните факти и цифри от Олимпийските игри Париж 2024:

Всички данни към 17 часа, 11 август 2024 г.

спорт

19 дни състезание

Спортисти от териториите на 206 национални олимпийски комитета и олимпийския отбор на бежанците на МОК бяха представени

32 спорта/48 дисциплини

35 места за състезания

4 допълнителни спорта, предложени от Организационния комитет на Париж 2024: скейтборд, спортно катерене, сърф и брейкинг

15 нови събития

1 спорт направи своя олимпийски дебют – разбиването

754 състезателни сесии

329 медални събития

Произведени са 5084 медала с 18 грама желязо от Айфеловата кула

20 състезания за медали от смесен пол

125 подобрени олимпийски рекорда в 10 дисциплини

32 световни рекорда, подобрени в 8 дисциплини

91 НОК и Олимпийският отбор на бежанците на МОК спечелиха медали

4 НОК спечелиха първия си златен медал от Олимпийските игри:

Ботсуана: Лециле Тебого – лека атлетика – 200 м мъже

Доминика: Теа Лафонд  – лека атлетика – троен скок жени

Гватемала: Адриана Руано Олива – стрелба – капан жени

Сейнт Лусия: Жулиен Алфред  – лека атлетика – 100 м жени

Първи медал за олимпийския отбор на бежанците : Синди Нгамба (бронз) – бокс – 75 кг жени

Първи спечелен медал:

Албания: Чермен Валиев (бронз) – борба – 74 кг свободен стил мъже

Кабо Верде: Давид де Пина (бронз) – бокс – 51 кг мъже

Доминика: Теа Лафонд  (злато) – лека атлетика – троен скок жени

Сейнт Лусия: Жулиен Алфред  (злато) – лека атлетика – 100 м жени

Фенове

В целия Париж и цяла Франция феновете са препълнили състезателните зали и стотици места за празненства.

Продадени са над 9,5 от 10 милиона билета

145 000 зрители от цял ​​свят се събраха в 743 зони на Carrés des Supporters, разположени на трибуните на игрите, за да аплодират спортистите и да създадат празнична атмосфера – 2250 от тях се събраха по поречието на река Сена за церемонията по откриването

Близо един милион души излязоха по улиците, за да гледат двете олимпийски състезания по шосейно колоездене на 3 и 4 август

Повече от 6 милиона посетители на места за празнуване в цялата страна, включително:

4,5 милиона фенове в 171 сайта на Клуб 2024, отворени за периода на игрите, като трите най-големи – Париж Hôtel de Ville, Parc Georges-Valbon и Марсилия – посрещат 15 000 до 20 000 души на ден

Парк на нациите: 15 нации бяха домакини на своя собствена „Къща“ в La Villette, включително Club France, с посещаемост на парка от над 90 000 души на ден

Парк на шампионите: 280 000 души изживяха пространството за празнуване на Айфеловата кула, аплодирайки 600 медалисти от цял ​​свят

Във всички видове сайтове за празнуване 95 процента от посетителите са оценили изживяването си като добро или отлично, демонстрирайки ентусиазма на феновете за игрите и безплатните празненства

Спортове, поставили нови рекорди по посещаемост на Игрите:

Ръгби 7 – над 530 000 зрители

Хандбал – близо 500 000

Плажен волейбол – близо 450 000

Само на 30 юли около 743 000 зрители посетиха събитията на Париж 2024 г.

Повече от 4800 общности са удостоени с етикета Terre de Jeux, предоставяйки игрите на тези, които са далеч от стадионите

Имаше повече от 2500 проекта за културни олимпиади, предлагащи над 100 000 събития

Снощи повече от 48 000 олимпийски ентусиасти взеха участие в първото по рода си събитие за масово участие, организирано по време на Олимпийските игри, Marathon Pour Tous

Равенство между половете

196 делегации на НОК (96 процента) избраха един спортист мъж и една жена за свои знаменосци

28 от 32 спорта достигнаха пълно равенство между половете

По-балансиран по пол брой състезания за медали, като графикът на състезанието включва 152 състезания за жени, 157 състезания за мъже и 20 състезания за смесен пол

Жените представляват 50 процента от 45 000 доброволци

Персоналът и Бордът на Организационния комитет на Париж 2024 г. бяха балансирани 50/50 между половете

Беше постигнато равенство между половете сред 10 000 факлоносци/участници в щафетата

40 000 места за събитието с масово участие Marathon Pour Tous също бяха разпределени по равно между мъже и жени

Рекордна посещаемост за женския спорт:

Световен рекорд за жени по ръгби: 66 000 на Стад дьо Франс

Европейски рекорд за женски баскетбол: 27 000 в Лил

Рекордна посещаемост за женски хандбал: 26 500

Олимпийска солидарност

(данните са точни към края на състезанието на 10 август 2024 г.)

Програмата за олимпийска солидарност помогна на хиляди спортисти да се класират и да се състезават на Игрите, като предостави изключително важно финансиране за покриване на обучение, оборудване и други основни разходи, което доведе до изключителни резултати.

604 индивидуални стипендианти на Олимпийската солидарност се състезаваха (309 мъже и 295 жени)

74 медала, спечелени от стипендианти: 26 златни, 19 сребърни и 29 бронзови, плюс 126 грамоти

195 НОК получиха финансиране за стипендии за спортисти от Олимпийската солидарност за Париж (159 чрез индивидуални стипендии и 36 чрез индивидуална помощ)

3 медала, спечелени от отбори, получили безвъзмездни средства за подкрепа на отбора за олимпийска солидарност: 1 златен, 1 сребърен и 1 бронзов, плюс 7 дипломи

139 стипендианти на Париж 2024 (64 жени и 75 мъже) бяха избрани за знаменосци на своя НОК на церемонията по откриването

89 стипендианти на Париж 2024 (45 жени и 44 мъже) бяха избрани като знаменосци за своя НОК на церемонията по закриването (цифрата се основава на временния списък)

Медии и излъчване

Париж 2024 достигна до милиарди хора по света благодарение на новите споразумения за медийни права и работата на екипа на Олимпийските услуги за излъчване (OBS).

36 притежатели на медийни права (включително Олимпийския канал)

182 сублицензианти на излъчване

Над половината от световното население се очаква да се е ангажирало чрез излъчване или цифрови канали с Олимпийските игри Париж 2024 г.

11 000+ часа, произведени от OBS

8300+ излъчващи персонала

1000+ OBS камери

3680 микрофона

Платформата за онлайн доставка на съдържание на OBS (Content+) се превърна в основен метод за доставяне на кратка форма и съдържание от социалните медии до MRHs – налични са повече от 17 000 части (от които приблизително 790 части са вертикално съдържание, предназначено специално за социални медии)

Това доведе до общо над 113 000 изтегляния по време на Игрите

Над 440 завършени моменти на спортисти , повече от два пъти повече от Токио 2020

70+ държави се свързват със спортисти чрез Athlete Moment

AI, използван за поддръжка на MRH с автоматично генериране на акценти – създадени са над 95 000 акцента

4155 акредитирани медии

904 вътрешни/4830 международни

2113 новинарски организации

1578 фотографи

Дигитален

Повече фенове на Олимпийските игри от всякога са използвали различните дигитални и социални платформи на МОК, за да следят игрите:

Безпрецедентни резултати в социалните медии на Олимпийските игри, с над 12 милиарда ангажименти, повече от два пъти повече от Токио 2020

Над 32 милиона нови последователи се присъединиха към социалните медии на Олимпиадата по време на Париж 2024 г., повече от утрояване на растежа, наблюдаван по време на Токио 2020 г.

Рекордно използване на олимпийската мрежа и приложение, достигащо до приблизително 300 милиона души по време на Париж 2024 г., най-високото за всяко издание на Олимпийските игри

Спортно приложение номер 1 в над 70 територии и номер 1. 1 приложение като цяло на ключови пазари, включително САЩ, Франция и Италия

Наследство и въздействие

Париж 2024 постави нови еталони за положителното въздействие и наследството, което игрите могат да създадат за местните общности преди, по време и дълго след събитието.

Париж 2024 донесе повече спорт на повече хора във Франция

30 минути ежедневна физическа активност в началните училища, приети като национална политика и въведени във всички 36 800 френски основни училища

26 000 деца във Франция получиха безплатни уроци по плуване като част от 1,2,3 Nagez! програма – включително 9400 от Сена Сен Дени

5 милиона млади хора участваха в осем издания на Олимпийската и Параолимпийската седмица

5000 обществени спортни съоръжения във френските квартали донесоха повече възможности за практикуване на спорт по-близо до домовете на хората

4,5 милиона души, които се възползват пряко от 1100 масови проекта, които използват спорта за подобряване на живота на хората

Център за водни спортове – стратегически разположен в Seine-Saint-Denis, където липсват спортни съоръжения и където всеки втори 11-годишен не може да плува

Олимпийското село, също в Сена-Сен-Дени, ще се превърне в нов жилищен квартал с 2800 апартамента, включително 25 процента социални жилища

Очаква се между 6,9 и 11,1 милиарда евро икономическа дейност да бъде генерирана от Игрите в метрополията на Париж

181 100 души са намерили работа в работни места, свързани с игрите

30 000 души са обучени в нови умения за бъдещи кариери, подобрявайки тяхната пригодност за заетост и перспективите за кариера

90 процента от доставчиците на игри са от Франция, 78 процента са малки и средни доставчици

Устойчивост

Париж 2024 постави нови стандарти за устойчивост за глобални спортни събития, като направи повече с по-малко, за да намали въздействието на игрите върху околната среда, като същевременно увеличи социалните и икономически ползи.

Париж 2024 имаше за цел да намали въглеродните емисии наполовина в сравнение със средното за Лондон 2012 и Рио 2016

95 процента от местата са съществуващи или временни

Всички обекти са достъпни с обществен транспорт

Осигурен втори живот за 90 процента от оборудването и стоките 

Олимпийското село – нов жилищен и бизнес еко-район, построен с 30 процента по-малко въглерод в сравнение с обикновена френска конструкция

олимпийско село

Около 14 000 спортисти и членове на антуража останаха в олимпийските села в Париж, Лил, Шатору, Марсилия и Таити

Олимпийското село в Париж ще се превърне в нов жилищен и бизнес еко-район с 2800 апартамента за 6000 души, 25% от които ще бъдат социални жилища

Щафета на олимпийския огън

Щафетата продължи 68 дни, обикаляйки френски градове и територии

Факелът премина през над 450 градове

Той обхвана 65 региона, включително пет отвъдморски територии: Гваделупа, Френска Гвиана, Мартиника, Френска Полинезия и остров Реюнион

Участваха около 11 000 факлоносци

Около 8 милиона зрители дойдоха да видят щафетата на олимпийския огън.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама