Цветана Манева във Варна: Театралният фестивал скъсва с агресивно комерсиалното, оставаме го на телевизиите (снимки)
Международният театрален фестивал „Варненско лято“ ще е много далеч от стереотипите в новото си издание. Това съобщи артистичният му директор Цветана Манева пред медиите във Варна.
„Баналните неща и комерсиалното, което е агресивно, брутално комерсиално, ще го оставим на някои телевизии, които гонят рейтинг. Ние не се борим за такъв, а за европейско признание“, заяви Манева.
Програмата на 26-ото издание на фестивала ще е много разнообразна и като теми, и като форми, и като националност на представените спектакли и на актьорите в тях. Другият му основен двигател, театроведът Николай Йорданов заяви, че поставянето на театралната проява в общата рамка на „Варненско лято“ е много добра идея на общината. „Хубаво е още от пътя от летището да видиш рекламата на фестивала“, коментира той.
В програмата, която започва на 1 юни има за пореден път артистични събития, които се очертава да помним дълго. Още в деня на откриването ще видим въздушния спектакъл „Търси се“, в което трупа от Сардиния, Италия, в което акробати и актьори ще разкажат криминална история с комичен елемент.
Цветана Манева специално изтъкна като акцент спектакълът на режисьора Галин Стоев „Танцът Делхи“ на Народния театър „Иван Вазов“, който представя именно скъсването със стереотипната представа за театър. Тя похвали и моноспектакъла на Захари Бахаров „Чамкория“ по едноименния роман на Милен Русков.
„Когато сме правили първите издания на фестивала, той сигурно още си е мислил дали да кандидатства в академията, а вече говорим за неговото високо актьорско постижение“, коментира Манева.
Друг интересен акцент от международната селекция е перформативната инсталация PURE/Realmagination, за което е необходимо да бъдат събрани доброволци, като обещанието е, че преживяването за тях ще е много интересно.
За друга постановка пък, „Щастливият Бекет“ на Марий Росен, е необходимо да се купи билет до края на този месец, макар че представленията са на 5,6 и 7 юни. Работата е там, че самият текст на спектакъла се създава от публиката, като за целта тя трябва да попълни една напълно анонимна анкета.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!