Тагарев: Работим за изграждането на инфраструктурата за новия боен самолет F-16

25.01.2024 / 17:40 4

Снимка Булфото

Военният министър разкри подробности за новия боен самолет.

В Министерство на отбраната (МО) работим интензивно за изграждането на инфраструктурата за новия боен самолет F-16, така че да бъде постигната оперативна готовност в предвидените срокове. Това заяви министърът на отбраната Тодор Тагарев в писмен отговор до народния представител от ГЕРБ-СДС Христо Гаджев.

Въпросът на депутата е относно изграждането на инфраструктура за F-16 в трета изтребителна авиационна база.

Към настоящия момент очакванията са изпълнението на дейностите по сключените договори да бъде съобразено със заложените времеви графици. Планирано е окончателното приключване на дейностите по сключените договори, които са пряко свързани с приемането на самолета и/или, за които е необходимо сертифициране от американска страна, да се реализира до края на 2024 г. Изпълнението на дейностите по останалите обекти се очаква да приключи през първото тримесечие на 2025 г., обяснява Тагарев, пише novini.bg.

За осигуряване на необходимата инфраструктура за приемане на F-16 в 3-та авиационна база са предприети редица конкретни стъпки за ускоряване изпълнението на предвидените обекти поради допуснатите сериозни забавяния през последните няколко години, посочва министърът.

Предвидените за изграждане обекти са основно в две направления: обекти, пряко свързани с приемане на самолетите, и такива, свързани с подобряване на съществуваща инфраструктура. 

Според министъра инвестиционният процес е стартирал, без да е налице обща визия, окончателна цялостна концепция за необходимата инфраструктура за самолет F-16 и при липсата на пълна информация по отношение на изискванията към отделните обекти. Предвидени за изпълнение са общо 49 обекта. На този етап са сключени 90 договора за 48 от обектите. Все още не е започнал процесът по проектирането и изграждането на един от контролно-пропускателните пунктове.

Негативно отражение върху последващото изпълнение на сключените договори оказват и множество фактори като кризата с COVID-19, настъпилите високи нива на инфлация в национален и световен мащаб и др., обяснява Тагарев. Той добавя, че в МО са създадени две работни групи за решаване на проблемите.

Седем от първите осем договорени самолета вече са в различни фази на асемблиране, постигнат е производствен капацитет, който ще позволи без забавяне да бъдат произведени и следващите осем самолета, каза министърът преди седмица в Народното събрание.

В средата на този месец в рамките на визитата си в САЩ Тагарев и началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов посетиха заводите на Lockheed Martin в Грийнвил, Южна Каролина. Целта на посещението беше да се срещнат с представители на ръководството на компанията, да се запознаят с производствения процес и да проследят напредъка на производството на самолетите F-16 Block 70, предназначени за българските ВВС. 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
kris (преди 10 месеца)
Рейтинг: 392811 | Одобрение: 66986
Най-добрият вариант беше Грипен за българското малко небе, докато Фката е създаден да оперира на много по-голям фронт и нямаше да се наложи скъпото преоборудване на летищата....Грипен каца на всяко летище, а и обучението на пилотите взима 3 седмици, а не 6 месеца.......И щяхме да имаме отдавна 20 Грипена на цената на 16 Фки.....   Освен това подръжката на Грипена е много по-евтина, а цената на 1 час във въздуха е 2 пъти по-ниска от на Фката.......Да не говорим, че и мунициите пристигат бързо и без  забавяне, заради изчакване решението на американския Конгрес.....След като тия горе искат Ф-16,  можеше да се вземат използвани, но пристигащи веднага....Ето какво направиха „тъпите” румънци – купиха от Норвегия 32 броя Ф-16 за 12 милиона всеки, с ресурс за още 8 години.....Верно, че не са блок 70, но ще вършат работа, а ние „умните” купуваме нови за 162 милиона всеки....В момента можехме да вземем използвани от Португалия и Израел, като израелските са в супер състояние.....А и САЩ натиснаха за да не се дадат използвани Фки на България, като имаха наум две неща – България да е принудена да вземе нови Фки и очакваните трансфери на Фки към Окрайна.....Е да, ама не....Парите на данъкоплатците трябва да отидат в САЩ, заради надупени майкопродавци......Това е...!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
0
zaza (преди 10 месеца)
Рейтинг: 12150 | Одобрение: 3060
Платихме пре- скъпо за трабанти, освен това им трябва инфраструктура:woot:, пари за обучение на пилоти, амуниции, ремонтни бази, резервни части, дори масла,горива и акумулатори и хиляди още неща все за милиарди! Не ги виждам да литнат и след 20 години, а и да литнат, няма да е за дълго! Я въздуха ще е много рядък, я температурите ще са много низки, абее набутахме се, лошото е че не си взеха поука ами и страйкъри искат и още и още, и внуците не могат го плати!
Изключете телевизорите! Пречат на мисленето!
4
0
Серж (преди 10 месеца)
Рейтинг: 200077 | Одобрение: 39252
Да пукнеш в адски мъки национален предателю!!! Да гори вечно в ада черната ти, мръсна душа!!!ГнявГнявГняв
5
0
fox81 (преди 10 месеца)
Рейтинг: 2560 | Одобрение: 555
Предател, джъст факинг дай! Ти и целият ти скапан, продажен род. Ще висите и вие по колесниците, както висяха подлогите от Афганистан, когато краварите се изнесоха от там! Надявам се преди това да увиснете на някоя върба по пътя към летището.
Винаги верни!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама