Тайнственият радиосигнал от дълбокия космос се повтаря в цикъл на всеки 157 дни

11.06.2020 / 02:15 0

nauka.offnews.bg

фото: artsource.nl

Четиригодишно изследване на една от най-големите загадки на астрономията - мощните бързи радиоимпулси (FRB) - откри, че сигналът FRB 121102 се повтаря в предсказуем цикъл.

Тези бързи радиоимпулси са открити за първи път през 2007 г. и по-голямата част от тях са еднократни - много кратък изблик на радиация, отделящ огромно количество енергия, която слънцето произвежда за 80 години, енергия, която се освобождава за милисекунди с един такъв бърз радиоимпулс.

За други два FRB е известно, че се повтарят, FRB 180916, който има период от 16,35 дни, и FRB 180814 , от който са открити шест последователни изблици. За FRB 121102 се знае, че е повтарящ се, а също и откъде идва (галактика на три милиарда светлинни години), но периодът не бе известен.

Сега с радиотелескопа Lovell изследователите успяха да открият 32 изблици на тази бърза радиоимпулси през последните четири години и затова бяха в състояние да определят, че тези изблици следват цикличен модел - сигналите се случват за период от 90 дни, последван от период на тишина от 67 дни, след това още 90-дневен период с изригвания и т.н. Заедно те съставят цикъл от 157 дни.

Цялата статия ТУК