Тази черна статистика за България ще ви уплаши!

23.05.2018 / 21:58 5

Всяка седмица у нас става поне една сериозна катастрофа с тежкотоварен камион. Днешният инцидент на магистрала „Тракия” е шестият поред в рамките само на този месец, пише Блиц.

Преди дни тир се вряза в две къщи в Златна Панега, два дни по- късно полски камион блокира  международния път Е79 за 3 часа.

Последва катастрофа с румънски шофьор и тежък инцидент край Монтана.

Според данните на МВР за миналата година са наложени около 40 000 глоби, на обща стойност над 5 милиона лева. Събрани са едва 4% от тях.

Черната статистика на пътя е безпощадна. Само за миналата година инцидентите с тежкотоварни камиони са над 200. 50 % от тях са с турски и румънски шофьори, предава Нова тв.

„Когато ти знаеш, че си безнаказан, си позволяваш да нарушаваш правилата и рано или късно стават инциденти”, заявява Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

„Резултатите показват, че те именно тука не спазват закона”, коментира инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти

Причините били много, виновните също - от закона, през контрола, до личната съвест на шофьорите.

„На пътя има чисто турски грешки – не спазват изискванията на един закон за работното време”, коментира Красимир Лалов от Съюза на превозвачите в България.

Грешките идвали от дългото чакане на българо-турската граница.

„За да могат да наваксат, започват да карат бързо в България. По границата има много алкохол в магазините и така стават проблемите. Един недоспал човек, които има и остатъчен алкохол в кръвта, е опасен”, коментира Лалов.

„Закон има, трябва да се спазва. И когато има такъв инцидент- акции”, коментира Панчев.

Дори и при акции обаче, практиката показва, че голяма част от глобите оставали само на хартия, защото процедурата била тромава.

За сравнение - в много от Европейските държави камионът се спира от движение, а шофьорът, трябва да плати на място или в най-близката банка.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
7
kris (преди 6 години)
Рейтинг: 350440 | Одобрение: 57300
Както разбраха някои, вече се прибрах в България и един от въпросите които зададах на приятели , професионални шофьори на автобуси и ТИРове беше : Защо се получават бабунките на новите магистрали....Те казват , че имало някакви ограничители на скорост в Европа и тировете подскачали при автоматичното им включване....Не разбрах точно и моля за разяснение от някой знаещ.....ТИРовете в САЩ са по - големи и и по-тежки, но магистралите са перфектни......Нашите магистрали ли са боклук, или ТИР овете ги унищожават....Как е в Европа....? И ако турските ТИРове карат бързо, къде на майната си е КАТ.....!?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама