Тодор Тагарев: Ф-16 категорично превъзхожда "Грипен"

07.01.2019 / 18:20 30

И двата вида самолет са добри, от четвърто поколение са, но Ф-16 разполага с по-добри характеристики, докато "Грипен" е единствено по-евтин за експлоатация. В случая сравнението е между ефективност и разходи. Затова е хубаво да бъдат взети предвид и геостратегическите съображения. Това коментира в студиото на "Лице в лице" по bTV бившият служебен министър на отбраната Тодор Тагаревотносно избора на нов изтребител за българската армия, цитиран от новини.бг.

,,Ф-16 превъзхожда по оперативна ефективност "Грипен", тъй като в него е заложена по-модерна локационна система, по-добра визуализация, бойният радиус също е от изключително значение... Накратко, това е много изпитан самолет, превъзхождащ категорично Грипен, който може да се похвали само с по-ниската си цена'', обясни още Тагарев и допълни, че бихме могли да разчитаме на Ф-16 в продължение на 30-40 години в зависимост от това как ги експлоатираме.

,,Категорично имаме нужда от нови самолети. Даже не само от 8, а от цяла ескадрила, т.е. нуждаем се от 16. Надявам се когато процедурата влезе в Народното събрание, да вземем решението да придобием направо 16 самолета, а не осем, както е по предварителна поръчка'', посочи бившият служебен министър.

По думите му когато получим новите самолети, бихме могли да се освободим от досегашните и остарели Миг-27 и Су-25.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
1
kris (преди 5 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Отговор до Иван.....Не съм спец по РЛС, но ще се постарая да ти дам "нещо".....Радарът е генератор на мощно електромагнитно излъчване и някои използват Доплеровия ефект, като при новите има Доплерова обработка с филтри и селекция на движението, за отстраняване максимално смущенията и евентуално интеференцията....Например, по мое време във ВВС служих в софийския гарнизон и вдигахме 2 пъти изтребители по сигнал, а се оказа геобалон и после голямо ято птици идващи от Сърбия......Има понятия и като поляризация , която може да бъде с хоризонтални,вертикални, линейни и кръгови вълни....Във войната за превъзходство във въздуха се ползват следните приьоми : Резистивни материали на обшивката, магнитни, електромагнитни/при МИГ-25/ и радиационни вещества/Ф-114/, както и ъгли на бронята за по-малко отражение на сигнала/Ф-114/......Използват се и активни смутители, които джеймват сигнала и това се експериментира най-вече от руснаците, но се пази под секрет и от американците в "ръкава" за в случай на война.....Съвременните РЛС са с цифрова обработка на сигналите и се работи активно по така наречения лидар, в елекромагнитния спектър.....Зенитните ракетни комплекси също се развиват постоянно и разузнаванията душат здраво да научат новите технологични разработки на противника, за да може да се вложат нови параметри и различни честоти за успешен прихват на противниковите ракети и самолети.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
4
1
kris (преди 5 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Дотко, какво да добавя като няма въпрос.......? Ще отговоря на бай Петър......Да има заявка от Бахрейн за 19 ! от новите блок-70 и модернизация на 20 блок-40 до спецификация на Вайпър......Както и за 14 броя за Словакия......Само че завода от Тексас не се мести, той принадлежи на двете корпорации - Дженерал Дайнамикс и Локхийд Мартин.....Строи се нов завод в Грийнвил само за Локхийд Мартин, понеже новият блок70/72 е негова разработка......
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
9
4
kris (преди 5 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Мърси, то е ясно кого са изтървали и то в комина, та задника ти се пържи на огъня в камината......Ако смяташ, че за нещо не съм прав докажи го, обори ме и не лалай празни приказки.....Моите знания не се базират на лични предпочитания, а на реална и актуална информация, прочетена както в западни източници, така и други, в които се говори за технически анализи на съвременната авиация....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
10
4
kris (преди 5 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Отговор до по-долния.....Историята на Ф-16 е приблизително следната/карам по памет/.....В американския сенат навремето през 1975 взимат решение за лансиране на два проекта - Ф-15 и Ф-16, като предпочитат 16ката пред Ф-18 Хорнет, главно поради това, че с Ф-15 имат едни и същи двигатели Ф110 турбофен......Разделянето на изтребителите на тежък и лек се взима под внимание и от руснаците и те също създават лек - МИГ-29 и тежък - СУ-27......Ф-16 оттогава до днес е претърпял доста промени и е произведен в доста модификации, като по-старите се ъпгрейдват до спецификация на най-новия Вайпър с двигатели Ф-110 турбофен и по-нова електроника......Произведени са повече от 4500 изтребителя, опериращи в около 30 държави.....Вайпъра победи новия Ф-35 в дог файт при експериментите в двата сета миналата година, което все още нищо не значи.....Ф-35 е Хищник, влиза без да бъде видян, стреля и обръща към базата......Излязаха статии в американската преса, какво ще се случи, ако на връщане го срещне СУ-35, или новия СУ-57......Смятат, че Ф-35 няма да се върне, поради голямата маневреност и скорост на руските машини.....Ако имаш още въпроси, аз съм все още тука, ще ти отговоря с удоволствие......!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
15
5
kris (преди 5 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Yann, верно е, че нашите ВВС нямаха МИГ-27, който всъщност е модификация на МИГ-23 от които имахме 90 парчета през 1989.....Докараха ги, т.е. долетяха през нощта на летищата Доброславци и Чешнигирово и бяха трън в очите на НАТО, защото можеха да носят ядрено оръжие......Затова и ги нарязаха, също като ракетите ни......Виждал съм ги да рулират на Графа 1980.....Имаха чудесен двигател, мисля изделие-77, само известни проблеми  с електрониката и най-вече - РЛС.....
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
16
9
kris (преди 5 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Разбира се, че блок-70 е по-добър, но ИМАМЕ ли нужда на Балканите да разполагаме с по-скъп самолет, с по-големи експлоатационни и разходи за поддръжка?? Още един въпрос.....Защо да се премахват доказалите се СУ-25, които са всъщност щурмоваци за наземна поддръжка, а не изтребители и кой лобира за това......??
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама