Транспортният министър: Над 2 300 работници не достигат за НК "Железопътна инфраструктура" и БДЖ
снимка Булфото
Над 2 300 работници не достигат за Национална компания "Железопътна инфраструктура" и БДЖ. За година двете дружества са останали без 1600 служители. Това съобщи транспортният министър Георги Гвоздейков.
Липсата на кадри в железопътния транспорт създава сериозни проблеми в сектора, коментира той.
Като спешни мерки за решаването на проблема той посочи подобряването на условията на труд и модернизацията на жп транспорта ката целта е по-привлекателна и по-комфортна услуга:
"Една от правилните стъпки да решим този проблем е модернизацията като цяло на този вид транспорт, защото в крайна сметка и част от постъпленията в тези дружества трябва да дойдат от ефективността и от качеството на услугата, за която трябва да положим много сериозни усилия".
Според министър Георги Гвоздейков геополитическата обстановка в момента създава възможности за огромни инвестиции в инфраструктура, свързана с транспортния сектор.
Преди дни стана ясно, че финансово положение на "БДЖ Пътнически превози" отново се влошава, въпреки големият брой пътуващи с влакове. Превозените пътници за първата половина на годината са 10,8 милиона, което е с 804 250 души повече спрямо миналата година. На този фон пътническите превози на БДЖ са на загуба с 27,3 милиона лева.
За сравнение, загубите са възлизали на 2,3 милиона лева през първото полугодие на 2022 година. Загуба, макар и по-малка, отчита и "БДЖ Товарни превози" - 1,45 милиона лева, предаде economynews.bg.
Печалбата в този сегмент за полугодието на 2022 година е 6,9 милиона лева. Като основна причина се сочи намалението на приходите от държавата за компенсиране на високите цени на тока с 5,2 милиона лева и спад с 3% приходи от превоз на товари. И при това дружество основните разходи са за персонал - 34,77 милиона лева при общо 72,78 милиона лева.
В товарните превози работят 2262 души. Средната заплата е 1929 лева при 1643 лева миналата година, увеличението е 17%. Превозени са 2,79 милиона тона товари при 3,48 милиона лева за същото време на миналата година, или с 20% по-малко. Шапката на двете дружества - "Холдинг БДЖ", е на минус с 1,66 милиона лева при печалба през 2022 г. от 6,67 милиона лева.
Влошаването на резултата отново се дължи на приход с еднократен характер през 2022 г. - 9,64 милиона лева от дългогодишен съдебен спор. Ангажиментът на БДЖ да издържат настанените в техните бази украински граждани води до загуба с над 1 милион лева.
Дружеството очаква да получи от държавата финансиране от 832 000 лв. 10,8 милиона души са превозени за първата половина на 2023 година. Другите причини загубите при пътническите влакове да са увеличени близо 8 пъти е вдигането с 1,3 млн. лв. на разходите за горива.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!