Университети в Южна Африка въвеждат ИИ в учебните си програми
Снимка: Пиксабей
Напредъкът на интерактивния изкуствен интелект предизвика оживен дебат във висшето образование, поставяйки на дневен ред въпросите за етиката и академичната почтеност. В Южна Африка някои университети прилагат проактивен подход, като интегрират новите технологии в своите учебни програми. Разказва Voice of America.
Студентите в университет в Южна Африка използват напредъка на изкуствения интелект и технологии като ChatGPT като помощни средства. Те са предоставени от самия университет, който е сред институциите, които въвеждат този проактивен подход в своите учебни програми, съобщава Нова телевизия. Преподавателят по право Никол Стейн вярва, че тези инструменти помагат за създаването на по-инклузивна учебна среда. „В университета се говорят 12 различни езика, има много хора с различен произход. Тази технология ни позволява да се фокусираме върху учебния процес, а не само върху това колко добре студентите владеят английски език“, обяснява тя.
Ново проучване, проведено в пет южноафрикански университета, изследва как студентите използват генеративния изкуствен интелект в обучението си. Някои преподаватели споделят, че тези инструменти са особено полезни за студентите в първи курс, които тепърва се учат да пишат академично.
„Когато се появиха Google, интернет и дори калкулаторите, също имаше много паника, особено сред хората, които се опитваха да предвидят какво ще бъде бъдещето на академичната почтеност, ако позволим на тези технологии да навлязат. Ние обаче смятаме, че през следващите няколко години използването на изкуствен интелект ще се превърне в нещо нормално. Така, че въпросът е как да започнем да водим разговори за това как студентите могат да го използват ефективно и етично“, поясни преподавателят Чикези Узуегбунам.
Етиката остава основно предизвикателство за африканските университети, които внедряват изкуствения интелект.
Частен университет в южната част на страната е едно висшите учебни заведения, които активно го интегрират. Въпреки това както преподавателите, така и студентите все още се ориентират какви са ефектите от него. „В момента няма традиционна задача, която изкуственият интелект да не може да изпълни. Какво обаче означава това? Просто трябва да променим начина, по който оценяваме студентите. От нас също така зависи да научим нашите студенти какво представлява плагиатството. Например, ако копирате нещо директно от ChatGPT, счита ли се това за плагиатство, дори ако декларирате, че сте го използвали? Смятам, че това е много важен и основателен въпрос, на който трябва да намерим отговор“, обясни Мине Де Кларк.
Докато технологиите постепенно променят обществото и индустриите, в някои университети студентите по право постигат значителен напредък с помощта на изкуствения интелект. „Смятам, че това е невероятен инструмент и се радвам, че мога да го използвам. Той наистина улеснява работата. Въпреки това не мисля, че работата ми е застрашена. Убедена съм, че ще се справя“, отбелязва студентът по право Томас Алфред.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!