В коя страна на ЕС шопингът е най-евтин?
Шопингът у нас излиза най-евтино в сравнение с другите страни от ЕС. Пазаруването на дрехи и обувки в България струва с 21% под средното ниво на Евросъюза. След нас отзад напред са Унгария (15%) и Полша (12%).
Въпреки че у нас модната индустрия държи най-ниски цени, домакинствата в България отделят най-малко средства за дрехи и обувки в сравнение с останалите държави в ЕС. Това показват данни на Евростат, цитирани от investor.bg. През 2016 г. най-скъпо е било пазаруването в Швеция (с 36% над средната стойност за ЕС), Дания (33%) и Финландия (24%), предаде Trafficnews.bg
Най-много средства за облекло през 2016 г. са отделили естонците (7% от общите разходи), Италия и Португалия (по 6%), а най-малко в България (3%), Унгария и Чехия (по 4%).
Дрехи и обувки за 141,8 млрд. евро са изнесли от януари до ноември 2017 г. държавите-членки на ЕС. По-голямата част от износа е бил насочен към други държави членки (77% или 109,6 млрд. евро). Като стойност експортът от ЕС на тези стоки е нараснал с 29% в сравнение с 2013 г. В ЕС са внесени дрехи и обувки за 195,8 млрд. евро. От тях почти половината идват от трети страни (49%, 95,4 млрд. евро). В сравнение с 2013 г. ръстът е с 30%.
Износът на италиански дрехи и обувки е достигнал през 2017 г. 26,6 млрд. евро или 19% от общия експорт на тези стоки от ЕС. Така Италия се нарежда на първо място, следвана от Германия (22,8 млрд. евро, 16%), Испания (14,3 млрд. евро, 10%), Белгия (12,5 млрд. евро, 9%) и Франция (12 млрд. евро, 8%). Германия е най-големият вносител на тези стоки в ЕС (39,9 млрд. евро, над 20% от общия внос), следвана от Франция (25,5 млрд. евро, 13%), Великобритания (23,5 млрд. евро, 12%), Испания (17,8 млрд. евро, 9%) и Италия 17,5 млрд. евро, 9%).
Сред страните извън ЕС Швейцария е основно направление за износа на шивашката промишленост в Общността (6,4 млрд. евро или 20% от износа). Следващите значими пазари за модните къщи в Евросъюза са САЩ (4,5 млрд. евро, 14%), Русия (2,9 млрд. евро, 9%), Хонконг (2,3 млрд. евро, 7%), Япония (1,7 млрд. евро, 5%) и Китай (1,6 млрд. евро, 5%).
Най-много дрехи и обувки в ЕС идват от Китай (33,4 млрд. евро или 35% от общия внос от трети страни), Бангладеш (14,6 млрд. евро, 15%), Турция (9,1 млрд. евро, 9%), Виетнам (6,7 млрд. евро, 7%), Индия (6 млрд. евро, 6%) и Камбоджа (4 млрд. евро, 4%).
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!