Варненка разкри кошмара, в който са принудени да живеят жителите на "Аспарухово"
Снимка: live.varna.bg
Здравейте! Казвам се Павлина Христова, горд жител на варненският кв. “Аспарухово”. Пиша Ви това писмо, с молба за помощ и съдействие за решаването на някои проблеми, касаещи нашият прекрасен район.
Ще започна от извършващите се ремонтни дейности на основните булеварди в квартала. На първо място искам да кажа, че абсолютно подкрепям всички дейности, които ще подобрят качеството и начинът ни на живот. Наясно съм и с това, че всяко хубаво и качествено нещо става бавно и ние трябва да сме търпеливи. Това което не разбирам е, защо ремонтните дейности не се извършват и в нощните часове или през почивните дни, за да могат да приключат по-рано? Осъзнавам, че се налага заплащане на извънреден труд, но в крайна сметка, ние данъкоплатците плащаме не малко и съм на мнение, че все пак трябва да бъде уважено и това, че вече пореден месец дишаме прахоляци, лишени сме от качествен градски транспорт и прекарваме не малко време в тежки задръствания. Осъзнавам, че фирмата изпълнител трябва да спечелни солиден приход от изпълнението на проекта, но умолявам местната администрация да се погрижи освен за интересите на фирмата, то и за интересите на гласподавателите в район “Аспарухово”. И, да – всички знаем, че догодина има местни избори и ако сега бъдат прерязани лентичките на новите булеварди, то за догодина няма да остане какво да се открива, но хората ще помнят, че ремонт е бил извършен и доброто ще бъде възнаградено.
Втортият и специално за мен, по-сериозен проблем се отнася до кошмарът наречен Градски транспорт. Смело мога да заявя, че откакто са почнали ремонтните дейности в кв. “Аспарухово”, жителите на района са абсолютни заложници на Градският транспорт. Веднага обяснявам. Със започването на ремонта на пътните отсечки в квартала, дружеството прецени, че трябва да спрат линии с номера: 88 и 86. От квартала тръгва един-единствен автобус – номер 12. Но не оставяйте с впечатление, че той се движи на 5 минути. За да е пълна агонията на хората, от дружеството са решили, че автобусът трябва да изпълнява курсове на 15 минути. Дори това не би било проблем, ако реално автобусите идваха на 15 минути. За съжаление, предвид ремонтите в целият град и задръстванията, до които водят, много често се случва единственият автобус от кв. “Аспарухово” да се бави по 30-40 минути. Това води до изключително неприятни последици, особено за хората, които работят и разчитат на Градския транспорт, за да стигнат до работните си места. Оставям настрана кошмарът да стоиш на спирката при температури от над 30 градуса, особено ако си с малко дете или пък си възрастен човек. Абсолютно неприемливо е автобусите да бъдат на 15 минути, а най-големият кошмар е, че за нашият квартал се пускат и най-малките автобуси, които поемат пътниците от всички линии, които са ни обслужвали допреди започването на ремонтите. Представете си, при 30 градуса, в малък автобус, натъпкани пътници, които по-рано са били разпределни в 3 други линии. Ако не вярвате, може винаги да се качите на 12-ти номер между 17,00 и 18.00 часа, в делничен ден и да пропъттувате разтоянието от центъра на града до кв. “Аспарухово”. Ако го направите си носете вода и храна за изпът. Неясно защо тролеите не бяха заменени с автобуси, които да се движат поне по линия 88? Нима няма 4 автобуса в парка на ГД, които да бъдат използвани за тази цел, докато текат ремонтните дейности или според управата на дружеството, много по-разумно е хората да чакат по 20-30 минути 12-ти номер, да слязат до спирка КЗ, където да чакат още по 20 минути, за да хванат тролей 88? Извинете, но който е измислил тази схема е малоумен.
Другото абсолютно безумно, творческо решение на управата на Градски транспорт касае прикачването на пътници от автобус 88 на автобуси с номера 12 и 17. Разяснявам. Ако се качите на тролей 88 от “Владиславово” да речем, то с билетът може да се качите на автобуси с номера 12 и 17, с които да се придвижите до кв. “Аспарухово”. До тук добре. Лошото и дори безумно в случая е, че Вие не можете да слезете да кажем на спирката на Пощата, а трябва чинно да чакате препълненият 12-ти номер на спирка КЗ. Това е изключително неудобо по ред причини. Първата и основна е, че вечерта там е опасно поради факта, че ако си сам е пълна тъмница и не знаеш кой може да ти изкочи. Второ – не е рядкост, а дори според мен е умишлено 12-ти номер да не спре на тази спирка. През деня, заради откритото пространство и липса на каквато и да е растителност, човек може да колабира от жега. Питам аз – защо след като маршрутите на автобуси 12 и 88 си съвпадат на 100% от Пощата до Аспарухово, хората са тормозени да пътуват до гореспоменатата спирка, а не им се подпечатват билетите още на Пощата и да чакат на по-цивилизовано място?
Надявам се Вие като медия да разберете нашите проблеми и да ни помогнете, защото положението е критично, особено с наближаването на 1-я учебен ден и кошмарът, който стотоци бихме изпитали с ползването на един-единствен автобус.
ПП: Разбира се, мога да спомена и за непрекъснатото спиране на водоподаването в кв. "Аспарухово", което е ежедневен проблем за района и обикновено се случва през 2 дни. Бих поканила кметската администрация и тази на водоснабдителното дружество да прекара 1 седмица в квартала, за да разберат как се живее без вода в най-голямата жега. И моля, нека не изпадат в досадни подробности, че канализацията ни е стара, защото с парите които са изхарчени за най-невероятни безумия в града, досега можеха да сменят цялата канализация на областта.
С уважение: П. Христова.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!