Велислав Минеков: Ако отнемат колите на пияните шофьори, наказват техните семейства
Редактор: Недко Петров
e-mail: nedko_petrov_petel.bg@abv.bg
Кадър Нова Тв
Предложението да се отнемат колите на пияните и дрогирани шофьори, причинили смърт на пътя или с 2 промила в кръвта, е парадоксално и комично. Така се наказват семейството и близките на пияния шофьор, затова предлагам нещо много по-мъдро. Да се издирят приятелите по чашка на шофьора, да бъдат наказани с две седмици принудителен труд и да им се забрани всякакъв алкохол в продължение на три години. Независимо дали това става пред кола, зад кола или в кола, а другото е да се отнеме на шофьора любовницата, която е участвала с него, и да му се отнеме и тъщата, която толкова му помага вкъщи. Повече от по-голямо наказание от това едва ли ще има.
Това заяви в шеговит стил проф. Велислав Минеков в Пресечна точка в Нова Тв.
Доколкото разбрах има някаква европейска практика, тоест във Франция и Германия стигат до подобен тип санкциониране на превозното средство като цяло. Обаче тя трябва да бъде изключително добре юридическия издържана и издълбана до последния възможен конкретен казус. Защото, какво значи това държавата взима и започва да изплаща един лизингов автомобил или една лизингова къща спира да получава парите. Освен всичко останало тази кола се национализира и какво се случва с нея, дават я на социални слаби хора да я използват по някакви критерии или правим първи автопарк "Не карайте пияни". Просто тази кола, за да се вземе, трябва да се знае какво ще се прави с нея, на какъв принцип се прави, ако се отдава или държавата я национализира, коментира журналистът Ива Дойчинова.
Някъде има един много грамаден системен проблем, защото смъртността на пътя от началото на годината надвишава миналогодишната И в крайна сметка колкото и да говорим за войната на пътя, отново има много натрупани системни грешки. Първо, състоянието на пътната инфраструктура - например трагедията на пътя в Своге, където не се стигна до виновни, въпреки наличието на сапун, който намалява сцеплението. Най-големите катастрофи стават там, където пътищата не се добри. Пътната инфраструктура е лоша, не заня как се форматират данъците ни върху тази пътна инфраструктура, каза още Дойчинова.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!