Вкарване в разходи! Гумите трябва да са не само зимни, но и нови
Илюстрация Булфото
С наближаването на студените дни и пускането на парното за пореден път се появи дискусия "за" и "против" зимните гуми. Депутатите подготвят промени в Закона за движение по пътищата, в който да пише, че зимните гуми са задължителни при първи сняг. Това няма да реши проблема, защото летните гуми стават неефективни при градуси под 8-10 дори и да няма сняг по пътя, пише "24 часа". Освен това представяте ли си какво ще стане, ако всички се юрнат към гумаджийниците при първите снежинки?!
Според мен проблемът в България не е толкова в зимните гуми, а в това че само 10 процента от шофьорите слагат на колите си нови гуми. Масово се използват употребявани със съмнително качество, като компромисния вариант е на задвижващите колела са те да са нови, а на другия чифт - стари. Това също не е решение на проблема, защото автомобилът остава неустойчив на пътя. Много хора смятат, че ако гумата има добър грайфер, но е на 6-7 години, също става. Не е така. Тук грайферът не е решаващ, а материала на гумата, който вече е износен и гумата пак е рискова.Според мен Законът трябва да позволява при лошо време на пътищата да има подвижни знаци, които да забраняват движението без зимни гуми, течни или нормални вериги. Както е в момента през проходите.Ако пък не ходите с личния си автомобил по планините през зимата и ползвате колата предимно в града, просто си сложете сезонни гуми, но нови и сертифицирани за движение през зимата. Аз ще направя така.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!