Владимир Иванов: По-високата цена на олиото се дължи главно на по-лошата логистика
кадър: Bloomberg TV Bulgaria
Измръзването на лозята във Франция тази година ще предизвика катаклизъм на пазара на вино, но това е конкурентна възможност за родните производители. Това стана ясно от разговора с Владимир Иванов, председател на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата, в ефира на предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов. "В цели райони във Франция е налице обледяване и замръзване на лозята, което ще компроментира реколтата с 60-70% в рамките на една климатично лоша седмица. Загубите в Европа ще са огромни по отношение на френските производители на грозде, но това отваря конкурентна възможност за нашите производители", допълни той.
"Когато гледаме световните показатели за изменение в цените на хранителните продукти, трябва да отчитаме и европейските. Хубавото е, че в момента европейският пазар е в една много добра кондиция с превес на предлагането, което е почти достигнало до перфектната конкуренция. Това е секторът, който е най-малко засегнат от Covid", обясни гостът.
"Имаме много изчистени конкурентни взаимоодействия и спекулациите са почти невъзможни. Вероятни си малки пазарни маневри в краткосрочен период в дадени региони и по-малки населени места, но като цяло процесът върви гладко и като по учебник".
"Европейският пазар сам по себе си е доста сериозен конгломерат и някои световни процеси буквално не му вляят, каквато е ситуацията с палмовото масло и ценовите му флуктуации в Централна Азия", допълни Владимир Иванов.
От разговора стана ясно, че при захарта, месото и най-вече свинското, както и при производството на млечни продукти, се наблюдава стабилизация и свръхпредлагане на пазара в ЕС.Във връзка с по-високата цена на слънчогледово олио в някои северозападни български градове Владимир Иванов коментира, че това се дължи главно на по-лошата логистика. "В малките търговски центрове се прилага една логистика, която се извършва от повече хора, повече обремененост на веригата, повече разходи по трансфера на стоката - нещо, което не е характерно за София. Съмнявам се, че има цена от 4 лв. в големите вериги, тъй като марките на почти всички големи търговски представители продават литър олио почти на цената на едро - 2,97 до 2,98 лв", допълни той пред Bloomberg TV Bulgaria.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!