Влакът от София за Варна на косъм от жестока катастрофа: Лети в общ коловоз срещу друг трен
Заради човешка грешка два пътнически влака са били на косъм от сблъсък. Малко преди 18.00 ч. вчера влак, пътуващ от София за Варна е спрял на шести коловоз на гара Церковски. Междувременно пътническият влак от Бургас за Ямбол се е движел по същия коловоз. До сблъсък не се е стигнало благодарение на навременната реакция на машиниста, който е успял да спре влака на около 300 м от другия локомотив, съобщава "Блиц".
От Национална компания железопътна инфраструктура обясниха, че причина за възникналата ситуация е грешка от страна на стрелочника на гарата. По-рано транспортният министър Ивайло Московски даде този инцидент за пример колко са опасни нашите гари.
Гара Церковски е една от единайсетте гари в страната, в които стрелките за определяне на коловоза за движение се обръщат ръчно, поради ремонти на линията. В конкретния случай с гара Церковски постовият стрелочник е допуснал грешка при определянето на маршрута на движение, обясни главният ревизор по безопасността в Национална компания железопътна инфраструктура Бисер Минчев.
"Проблемът е ръчното обръщане на стрелките. В случая е неправилно подготвен маршрут от постовия стрелочник, който не е подготвил маршрута за пети коловоз, а го е подготвил за шести. А на шести коловоз е имало спрял пътнически влак. Веднага е спрян влакът от дежурния ръководител", обясни Минчев.
Случилото се на гара Церковски не е изключение през последните седмици, а причини за всички случаи, в които два влака се движат по един и същи коловоз е човешка грешка.
"Ние се опитваме да установим на какво се дължи, дали на липса на концентрация. След това като разговаряме с участниците в такъв тип ситуации, те изтъкват различни причини - проблеми в къщи, умора", заяви Минчев. Постовият стрелочник на гара Церковски ще бъде уволнен. За да ограничат подобни грешки от железопътната компания са намалили скоростта на движение в района на гарите с ремонти на 25 км/ч и са забранили едновременното приемане на влакове. Взето е решение да не се допуска засичане на пътнически влакове в гарите без автоматична осигурителна техника.