Внимание! Голям астероид лети към Земята - тук е до броени дни

18.03.2019 / 08:45 2

Астероид, два пъти по-голям от Челябинския, ще прелети близо до Земята на 22 март. Учените вече са изчислили неговия размер и прогнозират, че на този ден, той ще бъде близо до орбитата на Луната, съобщава Газета.ру.

Астероидът 2012 EA2, който ще лети на 22 март в относителна близост до Земята, е открит наскоро. Това се посочва в посланието на Центъра за изследване на близкоземните обекти на НАСА. Според изчисленията на учените, сближаването със Земята ще се случи на 22 март, в този ден космическото тяло ще лети на разстояние 306.171 километра от Земята, т.е. ще бъде по-близо до орбитата на Луната.

Предварителните оценки показват, че размерът на астероида се намира в обхвата от 18-40 метра, това е около един и половина до два пъти размера на Челябинския метеорит.

Наблюденията показват, че скоростта на астероида спрямо Земята е сравнително малка - „само“ 5.37 километра в секунда. Астероидът е открит съвсем наскоро - на 9 март 2019 г., по време на астрономически преглед на връх Лемън, който се провежда в същото име на Обсерваторията на САЩ от 1994 г. насам.

Учените се опитват да използват подобни близки участъци на астероиди в близост до Земята за тяхното близко изследване с помощта на наземни телескопи.

2019 EA2 принадлежи към групата на Атон - астероиди, чиито орбити са в орбитата на Земята. Независимо от факта, че техните орбити изобщо се намират в земната орбита, тези тела го пресичат в района на перихелия на Земята. Тази група астероиди носи името на първия си открит представител - астероидът (2062) Атон, който е открит през януари 1976 г. и е кръстен на един от древните египетски богове.

Учените отбелязват, че това ще бъде най-близкият подход на астероида 2019 EA2 към Земята за 112 години.

Следващото му сближаване с нашата планета ще се състои през март 2131 година.

Дзън Дзън (преди 5 години)
Горски ще внимаваш.Камъка лети бавно с някакви си пет километра в секунда.Имаш много време да се скриеш под някое дърво.Ухилен
горския (преди 5 години)
Бре ! Ами сега ко ще праим ?