Военни пилоти от Граф Игнатиево отказват да летят – държавата праща проверка дали има бунт

24.10.2017 / 15:49 12

Снимка Булфото

Пилоти от военната база край Граф Игнатиево са отказали да летят. Това стана ясно след изявление на зам.-министъра на отбраната Атанас Запрянов пред журналисти в сградата на Министерския съвет.
Според него проблемът е в недостатъчния брой годни изтребители, пише Флагман.бг.


Съветът за отбрана към Министерството на отбраната е решил да бъдат отпуснати допълнително 20 млн. лева за закупуване на авиационно гориво до края на тази година. Това гориво по разчети на специалисти ще осигури нормална летателна подготовка и носене на бойното дежурство до октомври догодина.

След въпрос дали това е сигнал от страна на пилотите от авиобазата в Граф Игнатиево към политическото ръководство на държавата и дали само двигателите и маслата са причина да спрат полетите, Запрянов отговори: „Полетите не са спрени, но това е информация, която ние ще проверим. Ще проведем среща с летците от Граф Игнатиево. По принцип, за да има нормално функциониране на нашата авиация са необходими три условия.”

Тези условия били: изправна летателна техника; налично авиационно гориво за провеждане на подготовката; както и пилоти, които да имат съответните навици и натренираност, за да могат да летят.

„В случая недостатъчният нальот на определена категория пилоти се дължи именно преди всичко на недостатъчен брой летателни самолети в летателна годност, тъй като това е единственото условие, след като има гориво и желание от пилотите да летят, да осигурим повече оперативни самолети“, обясни Запрянов.

На въпрос днес ще има ли представител на Министерство на отбраната, който ще отиде на място да провери какви са причините да спрат полетите, зам.-министърът отговори: „Днес ще има, първо, заседание при началника на отбраната. След което ще се отиде на място в Граф Игнатиево и ще се разговаря с пилотите - тези, които имат такава претенция, че се чувстват неуверени, с цел да се вземат мерки и да преодолееме тази неувереност. Все пак един боен пилот трябва да се чувства уверен, когато излита.”

Министерство на отбраната правело всичко възможно да поддържа самолетите МиГ-29 в летателна годност, която да позволява воденето както на нормална тренировъчна дейност, така и носенето на дежурство по air policing.

Част от пилотите от базата в Граф Игнатиево са проявили неувереност за извършване на полети, каза зам.-министърът на отбраната във връзка с информацията, че пилотите от авиобазата днес няма да провеждат планираните учебни полети, тъй като масово са докладвали, че се чувстват психологически непригодни да летят и ще бъде носено само дежурството по air policing.

„Темата, която искам да коментирам, е проявената неувереност на част от пилотите в Граф Игнатиево за извършване на полети, свързана преди всичко, според тяхната оценка, на недостатъчна тренираност поради недостатъчно летателни часове“, поясни той.

Във връзка с липсата на достатъчно самолети в готовност да летят, Запрянов обясни, че са получени 10 двигателя по договор с РСК-МиГ, от които 4 нови и 6 отремонтирани.

Няма проблеми с новите двигатели, а ремонтираните двигатели, по оценка на експертите, са в добро техническо състояние.
„Единственият проблем, който не позволява засега да бъдат използвани, е, че тези ремонтирани двигатели са комплектувани с копие на съпроводителните документи“, обясни Запрянов и допълни, че съгласно изискванията на договора трябва да се потвърди, че тези копия съответстват на оригиналите.

„Двигателите са отремонтирани в завод, който е част от РСК-МиГ. Те са отремонтирани в завод на производителя. След като се уточни съответствията на копията с оригиналните документи, ще бъде разрешено използването на тези двигатели, с което ще се увеличи броят на оперативните самолети и ще даде възможност с по-голям брой авиационна техника да се извършва и тренировката на пилотите“, каза още той. По думите му към настоящия момент има достатъчно авиационно гориво за извършване на полети.

По информация на командира на Военновъздушните сили (ВВС), към момента има 7 оперативни МиГ-29.
„Ако част от тези двигатели, които сме получили, бъдат подкачени на авиационната техника, броят на оперативните самолети може да нарасне до 9-10, което според разчетите на командира и на командването на ВВС е нормалният брой оперативни самолети, които биха позволили да се повиши нальотът на летците“, заяви Атанас Запрянов.

По информация на "Медиапул" причина за недоволството е поредното отлагане от страна на държавата на закупуването на нов тип изтребител. 

Според таблоидно издание, "бунтът" в Граф Игнатиево може да е инспириран от самия президент Румен Радев, който допреди година бе командир на ВВС. 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама