Всички пътници с анулиран или закъснял с 3 часа полет и изгубен багаж имат право на...

29.07.2024 / 12:44 0

Пиксабей

Закъснял или анулиран полет, изгубен багаж или липса на места, въпреки закупения билет - това са сред най-честите проблеми при пътуване, сочи информация на Европейската комисия, пише Dariknews.

30% от европейските граждани, които са пътували със самолет през последната година, са имали някакъв проблем с полета си, сочи най-новото проучване на Eurobarometer.

С подобни неприятности са се сблъскали 47% от пътуващите с влак, 17% от пътуващите с автобус и 12% от използвалите воден транспорт.

Тази седмица Европейската комисия публикува нови тълкувателни насоки относно правата на пътниците във въздушния транспорт в ЕС, включително за правата, които имат лицата с увреждания и тези с намалена подвижност. Целта на насоките е да улеснят спазването на разпоредбите и да хармонизират правоприлагането.

От ЕК напомнят, че ако изпаднете в някоя от посочените ситуации, като граждани на ЕС имате право на:

Пътниците търсят най-достъпната цена за полетите си

- Възстановяване на пътните разходи, премаршрутиране или обезщетение в случай на отменен или закъснял над 3 часа на полет;
- Обезщетение за изгубен багаж;
- Безплатна помощ за хора с увреждания и намалена подвижност.

Повече за правата на пътниците в ЕС вижте тук. 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама