Втори български пилот e завършил основния курс за Ф-16

18.03.2023 / 09:39 6

илюстрация: Булфото

Втори български пилот e завършил основния курс за усвояване на самолет Ф-16. Обучението се проведе в базата на Националната гвардия на САЩ в Тусон, Аризона.

Към момента 8 летци се намират на различен етап от обучението си. Според първия договор за изтребителите САЩ трябва да обучат 14 пилота, припомня БНР.

България очаква първия самолет Ф-16 през 2025 година. Компанията производител обяви през декември, че са започнали сглобяването на първия изтребител Ф-16. Страната ни плати над 2 милиарда лева за осем изтребителя, които трябваше да дойдат през 2023 г.

България плаща разсрочено още 8 самолета. А очакванията са цялата ескадрила да е в оперативна готовност в периода 2029-2030 година.

Дотогава Министерството на отбраната се опитва да удължи ресурса на сега използваните МиГ-29. Наскоро беше обявена обществена поръчка за двигатели на стойност 26,4 милиона лева с включен ДДС. Ако тя бъде неуспешна, се обмисля вариант за ремонт на сега съществуващите у нас или в други държави.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
1
cron1 (преди 1 годинa)
Рейтинг: 101589 | Одобрение: -9661
Това е чудесно, но до 2025, ще ги карат само насън...:'(:errm:
Марио Кроненберг
3
4
Серж (преди 1 годинa)
Рейтинг: 196618 | Одобрение: 38603
Ас, Имаха още ресурс. Не гаранция. В авиацията всяко нещо си има технологичен живот - ресурс. Малко преди да изтече или ако вече е изтекъл - се подменя, независимо дали е работило или не. А на МиГ- овете ресурсът на двигателите вече изтича. То и целите машини са вече за КВР...Но ремонт и замяна може да се направи единствено в оторизиран от фирмата производител, завод. Нашият АРЗ в Пловдив вече е без лиценз и не работи. А РЗ за двигатели никога не сме имали. Свялят се старите, слагат се в едни големи сандъци и се изпращат в бившия СССР. Оттам вече са дошли нови или отремонтирани и се монтират на машината. Цялата процедура по замяната трае около два-три дни. И за един ден са сменяли двигател, техниката, но е добре да не се бърза, че стават много неприятни грешки...:wassat:
1
5
ас (преди 1 годинa)
Рейтинг: 158397 | Одобрение: 24877
е ас точно за тези миг-ове говорех нали бяха в гаранция преди да отидат на ремонт в полша?
3
5
kris (преди 1 годинa)
Рейтинг: 386427 | Одобрение: 65547
ас, прочети статията и там най-долу пишат за ремонта на двигателите на МИГ29 за да се увеличи ресурсът.....За тях ми е думата.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
5
ас (преди 1 годинa)
Рейтинг: 158397 | Одобрение: 24877
е крис как не ти е ясно нали купиха още 8 резервни чертежа. и така от два три не работещи ще правят по един горе долу работещ. а ас за резервни части не съм мислил защото предполгах че известна част от тях е покрита с гаранция. честно казано не знам как е с воента технка ама като си купя тостер за 20лева и ми го сменят. съмнява ме да ни продат сложна и скъпа техника без никаво гаранционо обслужване. все пак руските мигове имаха гаранция преди едно дебело същество с торбичка на била да наруши условията на гаранцията. ас предполагах че после ще ни оскубят за муници и концумативи.
5
6
kris (преди 1 годинa)
Рейтинг: 386427 | Одобрение: 65547
Браво български момчета, браво български орли.....! Покарайте Ф-16 докато ви е паднало, после едва ли ще имате шанс.....А как ще се ремонтират двигателите без резервни части не ми е много ясно.....Одрязахме клона на който седим и сега се бараме за натъртените задници и ревем хем от болка, хем от гордост, че сме наказали руснаците.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама