Забраната за джипове и SUV в градовете се пече: Безсмислено големи са
Пиксабей
Все повече гласове се надигат за забрана на джипове и SUV в градовете, защото са безсмислено големи и непрактично.
Мотивацията за производството им в момента е само заради търсенето по някакви емоционални причини от купувачите.
Доклад на Глобалната инициатива за икономия на гориво (GFEI) установи, че кросоувърите и SUV-тата сега съставляват по-голямата част от пазара на нови автомобили (51%), а средното тегло на автомобила е достигнало най-високото си ниво за всички времена от над 1.5 тона, предаде Блиц.
Автомобилите стават все по-големи, а средната площ на нов модел достига 4.2 квадратни метра. Автомобилните компании продават основно кросоувъри и SUV-та, защото те генерират най-голяма печалба: те продават на високи цени, но имат пропорционално по-ниски производствени разходи.
Авторите на доклада призоваха правителствата да въведат ограничения върху размерите на превозните средства.
Шийла Уотсън, заместник-директор на фондацията FIA, благотворителна организация за околна среда и пътна безопасност, казва:
„Увеличаването на размера на превозното средство е огромно предизвикателство, което заплашва много аспекти на устойчивата мобилност, от климата до пътната безопасност.
Този доклад показва, че трябва да се отдалечим от тези мега-превозни средства. Размерът на колата има значение – и в този случай по-голям определено не е по-добър.“
Намаляването на емисиите в автомобилната индустрия се дължи на развитието на електрическите превозни средства, чийто глобален пазарен дял достигна 15% през 2022 г.
Докладът също така установи, че пазарите със силен растеж в тази област, като Китай и Европа, имат най-големи годишни подобрения в енергийната ефективност (повишение от близо 6%). В Северна Америка, където електрическите превозни средства имат по-нисък пазарен дял, годишният темп на растеж е само 1.6%.
Дан Сперлинг, директор-основател на Института за транспортни изследвания към Калифорнийския университет, Дейвис, призовава за същото: „Обръщането на тенденцията към по-големи, по-тежки превозни средства е от ключово значение за постигането на по-устойчива мобилност.
Това важи и за електрическата мобилност.“
Авторите на доклада призовават също освен за забрана на кросоувъри и SUV-та и за инвестиции във възобновяема енергия, премахване на субсидиите за изкопаеми горива, регулиране на минималните цени за електрически превозни средства и финансови инструменти, които да направят електрическите превозни средства по-лесни за покупка.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!