Забраниха неефективна предпазна маска
снимка: „Ние, потребителите“.
Продуктът все още може да бъде открит в някои онлайн места за продажби.
Продавана през интернет полулицева маска с филтър от бранд Hygisun и номер на модела HS0501A е забранена за продажба в Европейския съюз, след като лабораторни изпитвания показаха незадоволително ниво на ефективност.
За това съобщават от онлайн платформата „Ние, потребителите“, като се позовават на данни от регистъра на европейската система за бърз обмен на информация за доказано опасни нехранителни стоки Safety Gate.
Общият капацитет на филтриране на маската е недостатъчен и дори да се комбинира с други препоръчани мерки, може да не защити правилно, сочат заключенията на експертите след проведените тестове. Доказано е, че продуктът не отговаря на изискванията за здраве и безопасност, тъй като не покрива нормите в Регламента за личните предпазни средства (Personal Protective Equipment) и на европейския стандарт EN 149 (European standard EN 149).
Маските се продават поотделно в прозрачни пластмасови опаковки, върху които има синя лента с надпис „Persönliche Schutzmaske - personal protective mask“ (лична защитна маска). На гърба е поставен син надпис, предоставящ информация за употребата на маската, как да се носи, предпазни мерки, предупреждения и др. Продуктът е произведен в Китай, а за рисковете съобщава Германия.
Предприетите мерки са изтегляне на дистрибутираните партиди от пазара и от крайните потребители и спиране на продажбите. Въпреки това, маската все още може да бъде открита в някои места за онлайн продажби и е важно потребителите да бъдат предупредени за рисковете.
С навлизането в сезона на вирусните и бактериалните инфекции повече хора се обръщат към превенцията. Част от нея са и предпазните маски, които се предлагат както в аптеките и други физически магазини, така и онлайн. Тъй като маските са от този тип стоки, които се ползват за много кратко време – само часове, от тях са необходими количества. Затова хората търсят по-изгодни сделки, а най-лесно могат да ги открият в интернет. Наред с цената, обаче, те трябва да са информирани и доколко продуктът може да изпълни ефективно своето предназначение, за да бъдат защитени здравето и икономическите им интереси, посочват още от „Ние, потребителите“.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!