Задължителна био съставка в бензина скапва двигателя

13.05.2025 / 21:33 10

Пиксабей

Според  екологичните изисквания за горивата, всички бензини вече трябва да съдържат поне 5% биоетанол. Тези промени са част от цялостна стратегия, насочена към намаляване на замърсяването на околната среда и повишаване на енергийната независимост на европейските страни, предаде Аутомедиа.


Възниква обаче логичен въпрос: колко безопасно е това гориво за двигателя на вашия автомобил? Способна ли е горивната система да се адаптира към промените без негативни последици? И най-важното: как правилно да подготвим автомобил за използване на бензин с етанол, за да осигурим неговата стабилна и дълготрайна работа?

Недостатъци на бензина, смесен с етанол, и как ефективно да се справим с тях

Включването на етанол в бензина беше важна стъпка към спазване на съвременните екологични стандарти. Въпреки това, наличието му в бензина - дори на ниво от 5-10% - влияе върху поведението на горивото в двигателя и цялостната надеждност на горивна система, особено при не много нови автомобили. Нека разгледаме основните проблеми, които възникват при използването на бензин с етанол.

1. Проблеми с дългосрочното съхранение

Биоетанолът като гориво има ограничен срок на годност. По време на престой (например, когато колата е паркирана в гараж през зимата), етанолът може да се разслои или да реагира с влажен въздух. Това причинява отлагания, утайки, лошо запалване и дори образуване на агресивни киселини. Резултатът е трудно стартиране на двигателя, неизправности и повреда на елементите на горивната система. Решението е просто: добавка за стабилизиране на бензина.

Този агент стабилизира химичния състав на бензина по време на дългосрочно съхранение. Предотвратява окисляването, стратификацията и намаляването на октановото число на горивото. Бензин-стабилизаторът създава стабилна среда в резервоара, поддържайки запалимостта на сместа дори след няколко месеца престой. Особено полезно за сезонни превозни средства и рядко използвани превозни средства.

2. Намаляване на енергийната интензивност на горивото

Етанолът има по-ниска калоричност в сравнение с бензина - с около 30%. Това означава, че същият обем гориво съдържа по-малко енергия. В резултат на това двигателят може да загуби динамика, ускорението да стане бавно, а разходът на гориво да се увеличи. Това е особено забележимо при каране с товар или по изкачвания. Решението отново е добавка, този път от т.нар тип Ускоряващи.

Тази добавка повишава ефективността на горенето на бензиа дори в присъствието на етанол. Тя активира процеса на микрозапалване на сместа в цилиндрите, осигурявайки по-пълно изгаряне и пренос на енергия. Това подобрява чувствителността на педала на газта, намалява загубата на мощност и възстановява нормалната динамика на автомобила. Добавката също така помага за намаляване на разхода на гориво чрез оптимизиране на процеса на горене, което е особено важно при горива с намалена ефективност.

3. Хигроскопичност - способността за абсорбиране на влага

Един от най-големите проблеми с биоетанола е неговата висока хигроскопичност. Той активно абсорбира вода от въздуха, особено при висока влажност или температурни промени. Излишната вода в горивото води до нестабилно горене, трепереща работа на двигателя, лошо стартиране и дори риск от воден удар в горивната система. Влагата също допринася за образуването на ръжда и замърсители. Решениета е добавка, премахваща влагата в бензина.

Тя неутрализира влагата в резервоара, превръщайки я в стабилна емулсия, която гори безопасно с горивото. Това елиминира образуването на водни капчици, които биха могли да причинят неизправности по двигателя, пише automedia. Освен това, тази добавка предотвратява корозията, намалява риска от воден удар и поддържа стабилна работа на двигателя дори при условия на висока влажност. Идеална е за пътувания извън сезона и пътувания с промени в климатичните зони.

В заключение ще кажем, че биоетанолът в горивото е значителна стъпка към екологично бъдеще. Подобна промяна обаче изисква нов подход към поддръжката на автомобила. Горивните добавки не само осигуряват надеждна защита на двигателя, но и ви позволяват да реализирате напълно възможностите на съвременния бензин, съдържащ етанол.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
4
ПраБългарин (преди 1 месец)
Рейтинг: 67660 | Одобрение: -28125
Световните лобита изкуствено поддържат човечеството да се развива бавно в правилната посока. 
0
1
robotron2000 (преди 1 месец)
Рейтинг: 45608 | Одобрение: 2178
В краткосрочен план не си прав! защото електрическите коли изискват и инфраструктура и техническо обслужване. гаражите още ги гледат като големи камъни. А в дългосрочен план си прав, защото оцеляването ни като човешки вид не може да зависи от изкопаеми горива, този ресурс е ограничен, когато свърши и света рухва! трябва да се гледа на другаде, трябва да се гледа в посока слънцето! Светът се развива, техниката се развива. само преди 100 години самолетите са били от дърво и плат и са се управлявали с канапи, сега след 100 години (почти в рамките на един човешки живот) вече са метални цилиндри летящи на десетки километри височина с дозвукова скорост, и се управляват от електронно изчислителна машина наречена компютър, като този компютър има изкуствен интелект! кой би си помислил тогава. Същата работа и ще е с колите, пушещите тракащи и горящи коли ще отидат един ден в музея до парната машина. Освен ако не решим да унищожим светът и да започнем от начало цивилизацията. ама всичко това ще се случи може би след 60 70 години.
0
2
ПраБългарин (преди 1 месец)
Рейтинг: 67660 | Одобрение: -28125
При наличие на ел коли, да се занимаваш с ДВГ, изгорели газове и миризми си е губене на време.
2
2
robotron2000 (преди 1 месец)
Рейтинг: 45608 | Одобрение: 2178
на 80 октана вървяха само двигателите с ниска степен на компресия и с бавни обороти, като на косачката за трева. за да има КПД един двигател с вътрешно горене му трябва степен на сгъстяване, обаче степента е ограничена от детонационата устойчивост на бензина (устойчивост му да се самозапалва), точно за това високо ефективните двигатели вървят на 100 октана. Иначе колкото за промяна е толкова сложно, в завода голям мощен компютър изчислява всичко необходимо! и готовите изчисления ги слагат в  три измерни масиви (така наречените мапове) и ги слагат в компютърът за управление на двигателят! така наречените мапери, бутат  по двигателят точно тези предварително заложени карти които управляват двигателят, и повечето случай се насира нещо. за да промениш нещо е необходим цял завод и няколко инженера по ДВГ!
3
1
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 471942 | Одобрение: 84987
Тенеке, защо ме занимаваш с глупости, да чета, да променям.....що за идиотщини ? В САЩ бензинът е различен и например моя е 87 октана, неетилиран отговарящ на 91 в България .....Всеки автомобил си има спецификация и препоръка за бензина и трябва да се спазва....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
3
2
robotron2000 (преди 1 месец)
Рейтинг: 45608 | Одобрение: 2178
крис по принцип за да има файда един двигател да работи най оптимално с етанол или метанол, трябва да му се направят някой технически изменения! да му се увеличи степента на сгъстяване за да изкара по голямо КПД (смисълът от този видове горива) и да му се промени ъгълът на изпреварване на запалването! не знам каква е твоята кола, но със сигурност тя не е оптимизирана за етанол-метанол (алкохолни горива) има една книга "водомоторен спорт" намери я, прочети я там са описани много за горивата и за промените необходими! А тук е не за оптимална работа еми да накарат да не ползваме изкопаеми горива. така че за сега правилно правиш че не слагаш етанол, смисълът е никакъв, освен че ще сменяш катализатори.
3
1
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 471942 | Одобрение: 84987
Тенеке, в Щатите по бензиностанциите има от двата продукта и аз зареждам нормален бензин без тая глупост от която зареждат зелените идиоти.....щото съм профан и не разбирам и не съм зелена фъшкия !!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
2
robotron2000 (преди 1 месец)
Рейтинг: 45608 | Одобрение: 2178
Поредната глупост написана! единственото вярно е че е хигроскопичен и поема влага! защото си е алкохол. етанолът е перфектното гориво за двигатели!  във WRC го ползваха заради голямата си детонационна устойчивост! за разлика от въглеводорадите! Обаче беше забранено като гориво защото беше отровило няколко хора от публиката :blink: другото което е катализаторите не стават за него трябва нови катализатори.  а по центъра ще караме с маски за газова защита :wassat: това ли са гениалните идеи.
3
0
Off Road (преди 1 месец)
Рейтинг: 40042 | Одобрение: 9292
Дообър деееен...
4
1
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 471942 | Одобрение: 84987
Даааа, целта е ясна.....Да ни скапят колите, а после тостери ! Браво нещастници !!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама