Зам.-министър на образованието: Искаме учениците да имат повече практико-приложни умения
Редактор: Юлия Георгиева, кадри бТВ
Оценяването на децата от девети клас от следващата година е само част от мерките за подобряване качеството на обучениет ов училище и повишаване на резултатите от международните изследвания.
Това коментира пред бТВ зам.-министърът на образованието Емилия Лазарова.
Оценките ще покажат на самите ученици какво е нивото на формиране на отделните умения, какво могат самите ученици, учителите също. Така че и самите учители и училища ще могат въз основа на това оценяване да променят своите политики и методи на работа, а на нас ще ни дадат по-точна представа какво е състоянието на децата по учебните предмети, обясни тя .
Към момента учебната програма повече изисква научаване, наизустяване, отколкото практически умения и прилагането на знанията в живота напрактика, посочи тя .
За десетокласниците очакваме, че поне 50% от задачите, на които те трябва да могат да отговорят, да са с практико-приложен характер. Смятаме, че ще се справят учениците, коментира тя.
Имаме сериозни очаквания, които обаче няма как да станат без промяна. Искаме учениците да имат приложни знания, това е проблема. Що се отнася до мерките, които ние сме обмислили и щ е предприемем, те са свързани предимно с квалификацията на учителите. Ще създадем модул, свързан с тяхната квалификация по модел Пиза и включване в проект за училища, където ще могат да се включат всички училища с ученици на възраст 15-16 години. Смятаме, че това ще е много полезно не само за учениците, но и за учителите, и директорите също, посочи тя.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

